För Kinnarps tog vi fram en trendrapport med 10 stora spaningar som formar framtidens utbildningsmiljöer i Norden. Arbetet baserades på research, intervjuer och forskning i Kinnarps Futurelab. Resultatet presenterade vi i ett snyggt magasin på 72 sidor. Ett komplext material blev enkelt att förstå och ta till sig.
Gallerier
Lannebo: Ny grafisk identitet
När fondbolaget Lannebo ville uppdatera sin kommunikation och skapa en mer inkluderande och modernare känsla som bättre speglar företagets DNA vände man sig till Klintberg Niléhn som tog fram en ny grafisk och visuell identitet. En första tjuvkik på hur nya uttrycket blir kommer i början av mars i Lannebos kundmagasin som distribueras med DN och SvD. Under året kommer formen implementeras i övriga kanaler.
Hurra!
In Vino fyller 1 år
För exakt ett år sedan kom första numret av In Vino, ett magasin som Klintberg Niléhn producerar i samarbete med Munskänkarna – världens största organisation för vinintresserade. ”Magasinet och innehållet som Klintberg Niléhn gör åt oss har inneburit en härlig boost för vår förening och ett fantastiskt rekryteringsverktyg, som hjälpte oss att ta in nästan 2 000 nya medlemmar under fjolåret”, säger Mats Lindelöw, ordförande för Munskänkarna
Pernod Ricard väljer Klintberg Niléhn
Pernod Ricard är ett av världens största företag inom vin- och spritindustrin med varumärken som Absolut Vodka, Chivas Regal, The Glenlivet med flera. Efter en lång pitchprocess har Pernod Ricard nu valt Klintberg Niléhn som sin contentpartner i norra Europa.
Audi + Klintberg Niléhn
För Audi har Klintberg Niléhn tagit fram ett helt nytt premiummagasin som skickas ut till alla kunder två gånger per år. Dessutom samarbetar vi kring bilmärkets nyhetsbrev och sociala medier. Att få vara med på den resan som Audi står inför är otroligt spännande. Framtiden är elektrisk och sprängfylld av innovation!
Nytt magasin: In Vino
Premiär för In Vino! Ett nytt magasin som Klintberg Niléhn gör tillsammans med Munskänkarna, världens största vinorganisation. Med några av landets främsta vinkännare och skribenter bjuder vi på passion och information utan pekpinnar! Magasinet är för alla, oavsett nivå, och bevakar gamla och nya vinvärlden med samma entusiasm. Samtidigt fördjupar vi oss i smala fenomen och initierande begrepp.
Klintberg Niléhn – årets contentbyrå!
Kanske visar just den här bilden hur stolta och glada vi blev över att blivit valda till Årets Byrå i kategorin content. För vad kan vara finare än att kunderna själva får avgöra vilka producenter som ska prisas? Årets Byrå är en årlig bransch- och kundstudie som startade år 2000 som kartlägger hur nöjda de största kommunikationsköparna är med sina byråer. Studien genomförs av Regi.
Nordea Private Banking väljer Klintberg Niléhn
Det var i januari i år som Nordea Private Banking gick ut i pitch. Man sökte en nordisk contentlösning till sina Private Banking-kunder som skulle ersätta det magasin man tidigare haft. Till sist vann svenska byrån Klintberg Niléhn upphandlingen. Lösningen blev en businesssajt på fem olika språk, en podcast, ett bookazine och ett nyhetsbrev under konceptet Talk.
– Om andra banker pratar över huvudet eller konverserar sina klienter ville vi ta fram ett modernt koncept som pratar direkt med kunderna, det var så Talk föddes. Att vi valde webben som vår primära kanal är kanske inte så konstigt; vi lever i en digital tid och vill möta kunderna där de faktiskt är, säger Mårten Niléhn, VD och medgrundare av Klintberg Niléhn.
Den 24 juni lanserades sajten på svenska, danska, norska, finska och finlandssvenska. Här kommer kunderna få möta Nordens främsta entreprenörer och gamechangers och få de senaste nyheterna och idéerna inom business, hållbarhet och innovation. Ninni Franceschi, Nordea Private Bankings chef i Sverige, ser fram emot Talk-konceptet som hon kallar för både för innovativt och modernt.
– På det här sättet kan vi kommunicera med våra kunder dagligen och bjuda på ett exklusivt innehåll med hög kvalitet. Vi har tidigare jobbat med Klintberg Niléhn och vet att de förstår våra behov och utmaningar.
Läs mer på Dagensmedia.se
Tydlig profil
Hon gav sig in i politiken för att hon var förbannad. Nu har det gått sex år sedan Nyamko Sabuni lämnade den. I nya numret av magasinet HR People, som Klintberg Niléhn producerar för Sveriges HR Förening, berättar hon om arbetet som hållbarhetsdirektör och varför hon inte är riktigt lika arg längre.
Klintberg Niléhn söker Social Media Manager
Nu söker en av landets mest framgångsrika contentbyråer en Social Media Manager. Anslut dig till en innovativ arbetsplats med härliga arbetskamrater och inspirerande lokaler mitt på Östermalm. Om dig? Du uppskattar att jobba med några av Sveriges starkaste varumärken och tycker precis som vi att kvalitet är det viktigaste av allt. Vi ser gärna att du haft en liknande tjänst i minst tre år och har stenkoll på vilken typ av content som funkar i vilka kanaler. Du är även grym på att mäta effekterna av innehåll samt optimering och analys. Du kommer att jobba med våra befintliga kunder men förväntas även att delta i pitcher och i arbetet att hitta nya kunder. Välkommen till en byrå där det är lätt att utvecklas och växa i sin roll!
Är det dig vi söker? Hör av dig till Elin af Klintberg, kreativ chef.
E-mail: elin@klintbergnilehn.se
Mobil: 070 716 43 35
Bild: Glommen Lindberg