HR FÖRENINGEN 2.0

När HR Föreningen, som är en intresseorganisation för landets HR-medarbetare, ville skapa ett modernare och mer inkluderande uttryck gick uppdraget till Klintberg Niléhn. Vi tog fram en ny visuell identitet, från färger och typsnitt till en ny handritad logotyp, som går i linje med HR Föreningens kommunikation och visioner. Sedan tidigare gör vi även deras medlemsmagasin HR People, som också finns som en egen sajt.

HR FÖRENINGEN 2.0

När HR Föreningen, som är en intresseorganisation för landets HR-medarbetare, ville skapa ett modernare och mer inkluderande uttryck gick uppdraget till Klintberg Niléhn. Vi tog fram en ny visuell identitet, från färger och typsnitt till en ny handritad logotyp, som går i linje med HR Föreningens kommunikation och visioner. Sedan tidigare gör vi även deras medlemsmagasin HR People, som också finns som en egen sajt.

Talk with Nordea Private Banking

Hur skapar man ett bättre samtal med kunderna? Talk with Nordea Private Banking är ett online-businessmagasin med dagliga uppdateringar. Senaste nytt från banken blandas med intervjuer och kundporträtt, spaningar, analyser och samtidsfenomen. Delar av innehållet tar vi sedan ut i sociala medier samt månatliga nyhetsbrev.

Åhléns livsstil

Vår äldsta kund är Åhléns som vi har ett snart 10 år långt samarbete med. Här har vi gått från ett initialt magasinssamarbete med tre livsstilsmagasin om året till att bli både produktions- och reklambyrå med fokus på Instagram och butikskommunikation. Innehållet sträcker sig från bild, rörligt, kampanj och copy till strategi och rådgivning.

Åhléns skönhet

Sju gånger om året producerar vi specialmagasinet Åhléns skönhet som skickas ut till en halv miljon svenska kvinnor. Magasinet har blivit väldigt uppskattat, och är ett viktigt verktyg i Åhléns kommunikation i skönhetssegmentet. Kända och aktuella kvinnor delar med sig av sina liv och allra bästa skönhetsritualer och tips.

Kupé

Det är i Kupé du hittar landets bästa skribenter och fotografer som i engagerade reportage underhåller och berättar, som spanar in nya trender och fenomen, och som reser kors och tvärs genom landet för att fånga upp det allra mest intressanta som händer just nu. För SJ gör Klintberg Niléhn även kampanjfilmer, copy, displayannonser och innehåll och strategi runt hållbarhetsfrågor.

Fotografiska Magazine

Fotografiska Magazine är den journalistiska förlängningen av Fotografiska – en mötesplats för fotografi, mat&dryck, samtal och möten. Tidningen har en unik möjlighet att publicera internationell fotokonst, få tillgång till vår tids mest kända bilder och intervjuer med världens främsta fotografer. Nyhetssidorna bevakar händelser, idéer, utställningar och nyheter på Fotografiska. Tidningens huvuduppgift är att öka intresset för fotografi både som eget uttryck och som konstform. Fotografiska Magazine kommer ut fyra gånger per år och distribueras med DN och SvD, och även genom egna kanaler.

Audi Magazine

2020 tog Klintberg Niléhn över uppdraget att producera Audi Magazine, som distribueras till nästan 100 000 Audiägare runtom i landet. Vi tog fram ett nytt koncept som utgår från Audis motto Vorsprung durch technik och med fokus på nyckelfrågorna: Hållbarhet, elektrifiering, samhällsansvar och innovation. Angelägen läsning helt rätt i tiden.

In Vino

Munskänkarna är världens största vinprovarorganisation. Klintberg Niléhn fick år 2022 i uppdrag att ta fram ett nytt modernt medlemsmagasin, för att stärka lojaliteten bland befintliga medlemmar men också för att nå ut till nya och yngre målgrupper.  Magasinet kommer sex gånger om året.

Lannebo Magasin

Lannebo brinner för att bredda fondsparandet i Sverige och att göra det enkelt och lättförståeligt att spara i aktier och fonder. När vi tog fram magasinskonceptet utgick vi från detta – att skapa ett innehåll som andas möjligheter och förändring. Även komplexa sammanhang kan förklaras på ett enkelt och inkluderande vis. Magasinet distribueras med Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.