Vässa Offeccts identitet

Möbelföretaget Offecct hade kört fast i sin kommunikation med anonyma produktbilder som inte gick att skilja från konkurrenternas. Vi tittade i backspegeln och lyfte fram och vidareutvecklade det det visuella fyrverkeri som en gång varit Offeccts signum.

Kampanjfilmer för Safety by Cilia

Safety by Cilia är en larmapp som erbjuder flera olika säkerhetsfunktioner för att förebygga brott och underlätta bevisinsamling. En app som grundades av entreprenören Cissi Nilsson som efter en utekväll blev drogad och utsatt för ett våldtäktsförsök.

Klintberg Niléhn tog fram kampanjfilmer för TikTok och Instagram och stillbilder med användare, föräldrar och så kallade Räddare, personer som förbinder sig att hjälpa till i händelse av att larm. Vi tog även fram animerade instruktionsfilmer och rörligt material som spelades upp i landets hockeyrinkar i SHL under säsongen.

Pannordiskt magasin för Life Europe

Klintberg Niléhn tog över det prestigefulla uppdraget att producera ett pannordiskt magasin för Life Europe, Norden största hälsokedja. I samband med övertagandet uppdaterade vi magasinet med ett nytt spetsigare innehåll och en ny, modern form.

Magasinet gjordes på tre olika språk, förutom svenska även finska och norska. Utöver magasinet producerade vi även rörligt material samt stillbilder för butikskommunikation.

Brand stories för Ice Beauty Group

För Ice Beauty Group, Sveriges mest snabbväxande skönhetsdistributör, tillika Gasellvinnare 2025, producerar Klintberg Niléhn brand stories. Reportagen syftar till att sätta fokus på entreprenörskapet och den unika kulturen som har byggt framgångssagan Ice. Här lyfter vi fram såväl ledningen som medarbetarna i inspirerande texter och bilder.

För oss är det fullständigt no-no, när vi porträtterar näringslivspersonligheter, att ställa upp dem framför en vit vägg i en blå kostym. Vi är intresserade av människan bakom titeln och visitkortet. Då når man också igenom bruset. Som med Filip Naenfeldt och Niklas Melin, ansvariga för Bulldog Skincare. Självklart plåtade vi dem med Buster, 4 år.

Exklusiv bok för Nordea Private Banking

I sju år har Klintberg Niléhn producerat det digitala magasinet Talk för Nordea Private Banking. Nu har vi samlat de senaste årens mest spännande kundporträtt i en exklusiv bok. Här finns tungviktare från näringslivet, kända konstnärer och artister, många av Sveriges mest framstående entreprenörer och startup-grundare. Som alla delar med sig av sin unika historia. 148 sidor svensk affärshistoria, ur ett personligt perspektiv.

Magasin för parkeringsjätte

I början av juni var det världslansering! Easy Park och Flowbird Group slogs samman till Arrive. En ny bolagsjätte inom mobilitet och med parkeringslösningar i över 20 000 städer, där visionen är att med data och teknik göra ”cities more livable”. Klintberg Niléhn tog till lanseringsdagen fram ett magasin på engelska som distribuerades till ett 50-tal kontor runt om i världen. Syftet med innehållet var att tydliggöra fusionen, affärserbjudandet och Arrives resa framåt.

Nativekampanj för Nordea

Få saker är så effektivt som buzz marketing, när kunder delar med sig av sin story och sina upplevelser av ett företag. Den trovärdigheten och transparensen slår de flesta kampanjer.

Nordea har anlitat Klintberg Niléhn för att producera en serie månatliga kundporträtt, så kallade natives, som publiceras digitalt i kanaler som är relevanta för målgruppen. Som reportaget om Pernilla Erixon, som vill uppmuntra kvinnor att ta ett större ansvar för sitt eget sparande. Pernilla berättar om sina egna erfarenheter, och hur hon kom i kontakt med en rådgivare på Nordea som hjälpte henne att komma igång.

I dag är hon en fena på fondsparande och aktieaffärer.

Nytt magasin för Outnorth

När outdooraktören Outnorth ville erbjuda sina kunder inspiration och kunskap vände man sig till Klintberg Niléhn. Resultatet blev ett fullmatat magasin som visar att livet är bättre utomhus – året runt. Här möter du äventyrare, sportprofiler och Outnorths egna experter som delar med sig av tips, berättelser och utrustning för ett liv nära naturen. Oavsett om du är nybörjare eller proffs får du kunskap, passion och nya perspektiv.

Life Europe: prestigeuppdrag till Klintberg Niléhn

I höstas fick Klintberg Niléhn det prestigefulla uppdraget att producera ett pannordiskt magasin för Life Europe – Nordens största hälsokedja.

Sedan Klintberg Niléhn tog över magasinet Live Life har det uppdaterats med ett nytt, spetsigare innehåll och en ny, modern form.

– Det nya magasinet går helt i linje med hela den varumärkesresa som Life gör. Idag bjuder magasinet på ett helt eget DNA och en tydlighet som gör att man direkt förstår vem som är avsändaren, säger Emmelie Johansson, director of E-commerce & Marketing Life Europe.

Klintberg Niléhn har stor erfarenhet av livsstilssegmentet hälsa och skönhet och Elin af Klintberg, kreativ chef på byrån, blir ansvarig för kontot.

– Live Life är ett modernt magasin om hälsa och välmående som visar hur kropp, knopp och själ hänger ihop. Något som känns högaktuellt i en tid då fler lägger fokus på hur de mår både fysiskt och psykiskt.

Magasinet kommer ut i en svensk, norsk och finsk upplaga där varje edition har ett unikt innehåll. Förutom att finnas i Life-butikerna kommer magasinet även distribueras med Må Bra och Femina i Sverige, KK i Norge och Gloria och Kauneus y Terveys i Finland.

Utöver magasinet kommer Klintberg Niléhn även producera rörligt material där hälsa och välmående står i fokus.

– Tipsigt, kunnigt, personligt, positivt, hälsosamt och icke dömande är ledorden. Helt enkelt någon att hålla i handen, säger Elin af Klintberg.

Nytt erbjudande: hållbarhetsrapport enligt nya EU-direktiv!

Funderar du också på hur er hållbarhetsrapport (CSRD) ska göras?

– Vi har lösningen! Men det är snart deadline. Att navigera rätt i hållbarhetslandskapet kan vara utmanande. Med nya regelverk ställs högre krav. Men hållbarhet är inte bara en hygienfaktor, det är också en affärsmöjlighet som gör skillnad för företag, individ och samhälle. Klintberg Niléhn och hållbarhetsbyrån Beyond Intent går samman och erbjuder våra specifika kompetenser för att ta fram korrekta och inspirerande hållbarhetsrapporter enligt nya EU-direktiven.

 

Kontakta oss för mer information så berättar vi mer.