In Vino

Munskänkarna är världens största vinprovarorganisation. Klintberg Niléhn fick år 2022 i uppdrag att ta fram ett nytt modernt medlemsmagasin, för att stärka lojaliteten bland befintliga medlemmar men också för att nå ut till nya och yngre målgrupper.  Magasinet kommer sex gånger om året.

Lannebo Magasin

Lannebo brinner för att bredda fondsparandet i Sverige och att göra det enkelt och lättförståeligt att spara i aktier och fonder. När vi tog fram magasinskonceptet utgick vi från detta – att skapa ett innehåll som andas möjligheter och förändring. Även komplexa sammanhang kan förklaras på ett enkelt och inkluderande vis. Magasinet distribueras med Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.

Audi nyhetsbrev

Två–tre gånger i månaden gör Klintberg Niléhn riktade nyhetserbjudanden till alla Audiägare i Sverige. Här lyfter vi fram erbjudanden, aktuella uppdateringar och nyheter som är viktiga att känna till för alla som äger en Audi. Men också intressanta och relevanta samarbeten som gör livet på vägarna lite enklare. Budskap som vi också lyfter i sociala medier.

HR People

För Sveriges HR Förening skapade Klintberg Niléhn det uppskattade medlemsmagasinet HR People som kommer 6 gånger om året. Inspirerande intervjuer och spännande spaningar blandas med den senaste ledarskapsforskningen och opinionsbildande material som sätter HR i fokus på den svenska arbetsmarknaden. För HR Föreningen utvecklade vi även sajten HRPeople.se med dagliga uppdateringar.

Born to Mix

Pernod Ricard är ett av världens största företag inom vin- och spritindustrin med varumärken som Absolut Vodka, Chivas Regal, The Glenlivet med flera. Efter en lång pitchprocess valde Pernod Ricard Klintberg Niléhn som sin contentpartner i norra Europa.

c/o Svenssons

Redan 2012 fick Klintberg Niléhn uppdraget. Resten är historia. Vi förvandlade en traditionell möbelkatalog till ett modernt och inspirerande inredningsmagasin, som blivit flerfaldigt prisbelönad. Innehållet är en sågspånsdoftande hyllning till svenskt hantverk.

Art of Sleep

Dygnets viktigaste timmar tillbringar vi sängen. För att hylla sömnen – och världens skönaste sängar – tog Klintberg Niléhn fram konceptet Art of Sleep med fokus på DUX överlägsna hantverksmässiga kvaliteteter. Klintberg Niléhn hanterade sedan även översättning och innehållsanpassning till ett tjugotal marknader, däribland England, Kina och Japan.

Lannebo 2.0

När fondbolaget Lannebo ville uppdatera sin kommunikation och skapa en modernare känsla som bättre speglar företagets DNA vände man sig till Klintberg Niléhn som tog fram en ny grafisk och visuell identitet. Tillsammans med Lannebo satte vi också en ny mission & vision samt nytt värdeerbjudande och taglines.

Join our Movement

Norska Panta Mera-organisationen Infinitum hade problem med dålig uppslutning runt pantningen. Klintberg Niléhn tog fram ett kommunikationskoncept som innehöll magasin, sajt, kampanjfilmer på bio och sociala medier, med fokus på hållbarhet och miljöhjältar.

Följ med på vår resa!

Hur skapar man engagemang och förståelse för utvecklingen i en organisation? SJ behövde utveckla sitt arbetsgivarerbjudande (EVP). Klintberg Niléhn löste uppgiften och uppdaterade samtidigt SJ:s bildarkiv med nya bilder på såväl kunder som medarbetare för att användas i kommunikation och annonser.