Tradition Drives Innovation

Ludvig Svensson i Kinna är Sveriges största textiltillverkare och finns i dag på 30-talet marknader. För dem byggde vi kommunikationskonceptet Tradition Drives Innovation som vi tog ut i magasin, på sajten och i sociala medier. På köpet fick Ludvig Svensson en skattkista i form av ett helt uppdaterat bildarkiv runt den egna verksamheten. Magasinet gjordes på ett tiotal olika språk.

Blueair Life

I dag är luft den viktigaste hälsofrågan i världen. Med plattformen Blueair Life lyfte vi fram gamechangers, forskare, vetenskapsmän och innovatörer som på ett eller annat sätt bidrar till en lite bättre och renare värld. Bakom satsningen stod luftreningsföretaget Blueair som är en del av världskoncernen Unilever. Förutom en sajt gjorde vi även magasin på nio olika språk, från engelska till kinesiska.

Magasin Hemsedal

För Norges mest kompletta fjälldestination tog Klintberg Niléhn fram magasinet Hemsedal, med uppgift att fånga upp turisterna som står och väljer mellan att semestra i Norge eller i Alperna. Det blev 120 sidor äventyr i en rasande fart som sedan också lyftes digitalt och i sociala medier.

Stay, Play, Eat

För att skapa mervärde runt biljettförsäljningen till Tallink Silja Lines destinationer runt Östersjön arbetade Klintberg Niléhn fram en ny och inspirerande avdelning på sajten. Fokus på bästa upplevelserna i land för familjen, kärleksparet, väninnorna eller kompisarna på resa. Skönaste helgen!

Ombord

Tallink Silja Line behövde göra om sitt kundmagasin. Konceptet vi tog fram döptes till Ombord, där vi bjöd läsarna på en inspirerande resa. Från livet och erbjudandena på fartygen till vad som händer i hamn med lokala ambassadörer som tipsade om sina allra hemligaste och bästa smultronställen på destinationerna.

People, Passion, Places

Infinitum i Norge har fått stor uppmärksamhet internationellt för sin framgångsrika strategi att få fler människor att panta. För att möta det intresset skapade vi konceptet People, Passion, Places. En inspirerande 100-sidig magalog på engelska som förklarade framgångsformeln och som Infinitum använda sig av i kommunikationen med internationella samarbetspartner.

Projects We Love

Ulricehamnsföretaget Bolon är världsledande på golv och mattor för offentliga miljöer som syns på såväl flygplatser som toppkrogar och de bästa hotellen. För att visa bredden på Bolons erbjudande lanserade vi Projects We Love, ett magasin som kommer tre gånger om året med de mest spännande och intressanta projekten just nu.

Ellos magasin

Från katalog till magasin. Ett av Klintberg Niléhns mest spännande uppdrag var när vi ledde Ellos bort från den klassiska postorderkatalogen och i stället skapade ett inspirerande och modernt magasin med spaningar, tips och starka emotionella värden i möten med spännande kvinnliga modeförebilder. Två magasin i månaden på svenska, danska och norska.

Fair

Som marknadsledare med ett stort samhällsansvar gäller det att ”walk the talk” – och inte minst när det kommer till hållbarhet. För Nordea utarbetade vi konceptet Fair där vi mötte människor från hela världen som brinner för att göra skillnad. Under Fair-paraplyet fanns magasin, en podcast med Alexandra Pascalidou och live-event med spännande föreläsare.

Close up

Att bara visa produkter är ingen väg till kundens hjärta. Med Close up porträtterade vi intressanta framgångsrika kvinnor med ett genuint skönhetsintresse som delade med sig av sina skönhetsritualer och bästa tips. Close up trycktes i en miljonupplaga på svenska, norska, danska och finska.