Life Europe: prestigeuppdrag till Klintberg Niléhn

I höstas fick Klintberg Niléhn det prestigefulla uppdraget att producera ett pannordiskt magasin för Life Europe – Nordens största hälsokedja.

Sedan Klintberg Niléhn tog över magasinet Live Life har det uppdaterats med ett nytt, spetsigare innehåll och en ny, modern form.

– Det nya magasinet går helt i linje med hela den varumärkesresa som Life gör. Idag bjuder magasinet på ett helt eget DNA och en tydlighet som gör att man direkt förstår vem som är avsändaren, säger Emmelie Johansson, director of E-commerce & Marketing Life Europe.

Klintberg Niléhn har stor erfarenhet av livsstilssegmentet hälsa och skönhet och Elin af Klintberg, kreativ chef på byrån, blir ansvarig för kontot.

– Live Life är ett modernt magasin om hälsa och välmående som visar hur kropp, knopp och själ hänger ihop. Något som känns högaktuellt i en tid då fler lägger fokus på hur de mår både fysiskt och psykiskt.

Magasinet kommer ut i en svensk, norsk och finsk upplaga där varje edition har ett unikt innehåll. Förutom att finnas i Life-butikerna kommer magasinet även distribueras med Må Bra och Femina i Sverige, KK i Norge och Gloria och Kauneus y Terveys i Finland.

Utöver magasinet kommer Klintberg Niléhn även producera rörligt material där hälsa och välmående står i fokus.

– Tipsigt, kunnigt, personligt, positivt, hälsosamt och icke dömande är ledorden. Helt enkelt någon att hålla i handen, säger Elin af Klintberg.

Nytt erbjudande: hållbarhetsrapport enligt nya EU-direktiv!

Funderar du också på hur er hållbarhetsrapport (CSRD) ska göras?

– Vi har lösningen! Men det är snart deadline. Att navigera rätt i hållbarhetslandskapet kan vara utmanande. Med nya regelverk ställs högre krav. Men hållbarhet är inte bara en hygienfaktor, det är också en affärsmöjlighet som gör skillnad för företag, individ och samhälle. Klintberg Niléhn och hållbarhetsbyrån Beyond Intent går samman och erbjuder våra specifika kompetenser för att ta fram korrekta och inspirerande hållbarhetsrapporter enligt nya EU-direktiven.

 

Kontakta oss för mer information så berättar vi mer.

HR FÖRENINGEN 2.0

När HR Föreningen, som är en intresseorganisation för landets HR-medarbetare, ville skapa ett modernare och mer inkluderande uttryck gick uppdraget till Klintberg Niléhn. Vi tog fram en ny visuell identitet, från färger och typsnitt till en ny handritad logotyp, som går i linje med HR Föreningens kommunikation och visioner. Sedan tidigare gör vi även deras medlemsmagasin HR People, som också finns som en egen sajt.

HR FÖRENINGEN 2.0

När HR Föreningen, som är en intresseorganisation för landets HR-medarbetare, ville skapa ett modernare och mer inkluderande uttryck gick uppdraget till Klintberg Niléhn. Vi tog fram en ny visuell identitet, från färger och typsnitt till en ny handritad logotyp, som går i linje med HR Föreningens kommunikation och visioner. Sedan tidigare gör vi även deras medlemsmagasin HR People, som också finns som en egen sajt.

Talk with Nordea Private Banking

Hur skapar man ett bättre samtal med kunderna? Talk with Nordea Private Banking är ett online-businessmagasin med dagliga uppdateringar. Senaste nytt från banken blandas med intervjuer och kundporträtt, spaningar, analyser och samtidsfenomen. Delar av innehållet tar vi sedan ut i sociala medier samt månatliga nyhetsbrev.

Åhléns livsstil

Vår äldsta kund är Åhléns som vi har ett snart 10 år långt samarbete med. Här har vi gått från ett initialt magasinssamarbete med tre livsstilsmagasin om året till att bli både produktions- och reklambyrå med fokus på Instagram och butikskommunikation. Innehållet sträcker sig från bild, rörligt, kampanj och copy till strategi och rådgivning.

Åhléns skönhet

Sju gånger om året producerar vi specialmagasinet Åhléns skönhet som skickas ut till en halv miljon svenska kvinnor. Magasinet har blivit väldigt uppskattat, och är ett viktigt verktyg i Åhléns kommunikation i skönhetssegmentet. Kända och aktuella kvinnor delar med sig av sina liv och allra bästa skönhetsritualer och tips.

Kupé

Det är i Kupé du hittar landets bästa skribenter och fotografer som i engagerade reportage underhåller och berättar, som spanar in nya trender och fenomen, och som reser kors och tvärs genom landet för att fånga upp det allra mest intressanta som händer just nu. För SJ gör Klintberg Niléhn även kampanjfilmer, copy, displayannonser och innehåll och strategi runt hållbarhetsfrågor.

Fotografiska Magazine

Fotografiska Magazine är den journalistiska förlängningen av Fotografiska – en mötesplats för fotografi, mat&dryck, samtal och möten. Tidningen har en unik möjlighet att publicera internationell fotokonst, få tillgång till vår tids mest kända bilder och intervjuer med världens främsta fotografer. Nyhetssidorna bevakar händelser, idéer, utställningar och nyheter på Fotografiska. Tidningens huvuduppgift är att öka intresset för fotografi både som eget uttryck och som konstform. Fotografiska Magazine kommer ut fyra gånger per år och distribueras med DN och SvD, och även genom egna kanaler.

Audi Magazine

2020 tog Klintberg Niléhn över uppdraget att producera Audi Magazine, som distribueras till nästan 100 000 Audiägare runtom i landet. Vi tog fram ett nytt koncept som utgår från Audis motto Vorsprung durch technik och med fokus på nyckelfrågorna: Hållbarhet, elektrifiering, samhällsansvar och innovation. Angelägen läsning helt rätt i tiden.