Sju gånger om året producerar vi specialmagasinet Åhléns skönhet som skickas ut till en halv miljon svenska kvinnor. Magasinet har blivit väldigt uppskattat, och är ett viktigt verktyg i Åhléns kommunikation i skönhetssegmentet. Kända och aktuella kvinnor delar med sig av sina liv och allra bästa skönhetsritualer och tips.
Vår äldsta kund är Åhléns som vi har ett snart 10 år långt samarbete med. Här har vi gått från ett initialt magasinssamarbete med tre livsstilsmagasin om året till att bli både produktions- och reklambyrå med fokus på Instagram och butikskommunikation. Innehållet sträcker sig från bild, rörligt, kampanj och copy till strategi och rådgivning.
Hur skapar man ett bättre samtal med kunderna? Talk with Nordea Private Banking är ett online-businessmagasin med dagliga uppdateringar. Senaste nytt från banken blandas med intervjuer och kundporträtt, spaningar, analyser och samtidsfenomen. Delar av innehållet tar vi sedan ut i sociala medier samt månatliga nyhetsbrev.
Från katalog till magasin. Ett av Klintberg Niléhns mest spännande uppdrag var när vi ledde Ellos bort från den klassiska postorderkatalogen och i stället skapade ett inspirerande och modernt magasin med spaningar, tips och starka emotionella värden i möten med spännande kvinnliga modeförebilder. Två magasin i månaden på svenska, danska och norska.
Infinitum i Norge har fått stor uppmärksamhet internationellt för sin framgångsrika strategi att få fler människor att panta. För att möta det intresset skapade vi konceptet People, Passion, Places. En inspirerande 100-sidig magalog på engelska som förklarade framgångsformeln och som Infinitum använda sig av i kommunikationen med internationella samarbetspartner.
För att skapa mervärde runt biljettförsäljningen till Tallink Silja Lines destinationer runt Östersjön arbetade Klintberg Niléhn fram en ny och inspirerande avdelning på sajten. Fokus på bästa upplevelserna i land för familjen, kärleksparet, väninnorna eller kompisarna på resa. Skönaste helgen!
För Norges mest kompletta fjälldestination tog Klintberg Niléhn fram magasinet Hemsedal, med uppgift att fånga upp turisterna som står och väljer mellan att semestra i Norge eller i Alperna. Det blev 120 sidor äventyr i en rasande fart som sedan också lyftes digitalt och i sociala medier.
I dag är luft den viktigaste hälsofrågan i världen. Med plattformen Blueair Life lyfte vi fram gamechangers, forskare, vetenskapsmän och innovatörer som på ett eller annat sätt bidrar till en lite bättre och renare värld. Bakom satsningen stod luftreningsföretaget Blueair som är en del av världskoncernen Unilever. Förutom en sajt gjorde vi även magasin på nio olika språk, från engelska till kinesiska.
Ludvig Svensson i Kinna är Sveriges största textiltillverkare och finns i dag på 30-talet marknader. För dem byggde vi kommunikationskonceptet Tradition Drives Innovation som vi tog ut i magasin, på sajten och i sociala medier. På köpet fick Ludvig Svensson en skattkista i form av ett helt uppdaterat bildarkiv runt den egna verksamheten. Magasinet gjordes på ett tiotal olika språk.
Norska Panta Mera-organisationen Infinitum hade problem med dålig uppslutning runt pantningen. Klintberg Niléhn tog fram ett kommunikationskoncept som innehöll magasin, sajt, kampanjfilmer på bio och sociala medier, med fokus på hållbarhet och miljöhjältar.