/Digitalt

/Digitalt

Born to Mix

Pernod Ricard är ett av världens största företag inom vin- och spritindustrin med varumärken som Absolut Vodka, Chivas Regal, The Glenlivet med flera. Efter en lång pitchprocess valde Pernod Ricard Klintberg Niléhn som sin contentpartner i norra Europa.

/Digitalt

HR People

För Sveriges HR Förening skapade Klintberg Niléhn det uppskattade medlemsmagasinet HR People som kommer 6 gånger om året. Inspirerande intervjuer och spännande spaningar blandas med den senaste ledarskapsforskningen och opinionsbildande material som sätter HR i fokus på den svenska arbetsmarknaden. För HR Föreningen utvecklade vi även sajten HRPeople.se med dagliga uppdateringar.

/Digitalt

Lannebo Magasin

Lannebo brinner för att bredda fondsparandet i Sverige och att göra det enkelt och lättförståeligt att spara i aktier och fonder. När vi tog fram magasinskonceptet utgick vi från detta – att skapa ett innehåll som andas möjligheter och förändring. Även komplexa sammanhang kan förklaras på ett enkelt och inkluderande vis. Magasinet distribueras med Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.

/Copy

Åhléns skönhet

Sju gånger om året producerar vi specialmagasinet Åhléns skönhet som skickas ut till en halv miljon svenska kvinnor. Magasinet har blivit väldigt uppskattat, och är ett viktigt verktyg i Åhléns kommunikation i skönhetssegmentet. Kända och aktuella kvinnor delar med sig av sina liv och allra bästa skönhetsritualer och tips.

/Copy

Åhléns livsstil

Vår äldsta kund är Åhléns som vi har ett snart 10 år långt samarbete med. Här har vi gått från ett initialt magasinssamarbete med tre livsstilsmagasin om året till att bli både produktions- och reklambyrå med fokus på Instagram och butikskommunikation. Innehållet sträcker sig från bild, rörligt, kampanj och copy till strategi och rådgivning.

/Digitalt

Talk with Nordea Private Banking

Hur skapar man ett bättre samtal med kunderna? Talk with Nordea Private Banking är ett online-businessmagasin med dagliga uppdateringar. Senaste nytt från banken blandas med intervjuer och kundporträtt, spaningar, analyser och samtidsfenomen. Delar av innehållet tar vi sedan ut i sociala medier samt månatliga nyhetsbrev.

/Digitalt

Ellos magasin

Från katalog till magasin. Ett av Klintberg Niléhns mest spännande uppdrag var när vi ledde Ellos bort från den klassiska postorderkatalogen och i stället skapade ett inspirerande och modernt magasin med spaningar, tips och starka emotionella värden i möten med spännande kvinnliga modeförebilder. Två magasin i månaden på svenska, danska och norska.

/Digitalt

People, Passion, Places

Infinitum i Norge har fått stor uppmärksamhet internationellt för sin framgångsrika strategi att få fler människor att panta. För att möta det intresset skapade vi konceptet People, Passion, Places. En inspirerande 100-sidig magalog på engelska som förklarade framgångsformeln och som Infinitum använda sig av i kommunikationen med internationella samarbetspartner.

/Copy

Stay, Play, Eat

För att skapa mervärde runt biljettförsäljningen till Tallink Silja Lines destinationer runt Östersjön arbetade Klintberg Niléhn fram en ny och inspirerande avdelning på sajten. Fokus på bästa upplevelserna i land för familjen, kärleksparet, väninnorna eller kompisarna på resa. Skönaste helgen!

/Digitalt

Magasin Hemsedal

För Norges mest kompletta fjälldestination tog Klintberg Niléhn fram magasinet Hemsedal, med uppgift att fånga upp turisterna som står och väljer mellan att semestra i Norge eller i Alperna. Det blev 120 sidor äventyr i en rasande fart som sedan också lyftes digitalt och i sociala medier.