I Kupés juninummer gör vi en resa genom Sverige på jakt efter de härligaste strandhuggen. Vi pratar också om vårens stora trend – tystnaden. Nu använder vi den inte bara som läkning utan också för att främja kreativt flow och effektivisering. Men framför allt träffar vi skådespelerskan Josephine Bornebusch som helst inte vill sluta göra något, bara göra ännu mer nytt. Just nu är hon aktuell som regissör till senaste Lasse Maja-filmen.
Gallerier
Sommar med Kupé
I Kupés juninummer gör vi en resa genom Sverige på jakt efter de härligaste strandhuggen. Vi pratar också om vårens stora trend – tystnaden. Nu använder vi den inte bara som läkning utan också för att främja kreativt flow och effektivisering. Men framför allt träffar vi skådespelerskan Josephine Bornebusch som helst inte vill sluta göra något, bara göra ännu mer nytt. Just nu är hon aktuell som regissör till senaste Lasse Maja-filmen.
Sommar med Kupé
I Kupés juninummer gör vi en resa genom Sverige på jakt efter de härligaste strandhuggen. Vi pratar också om vårens stora trend – tystnaden. Nu använder vi den inte bara som läkning utan också för att främja kreativt flow och effektivisering. Men framför allt träffar vi skådespelerskan Josephine Bornebusch som helst inte vill sluta göra något, bara göra ännu mer nytt. Just nu är hon aktuell som regissör till senaste Lasse Maja-filmen.
I full blom
Mark Levengood är på omslaget av senaste People, Sveriges HR Förenings magasin. Här berättar han om när han kände sig solblekt av livet men hittade tillbaka till kreativiteten och lusten. I en personlig intervju avslöjar han hur det gick till när han blev en av landets mest folkkära profiler och hur HR en gång räddade hans liv.
I full blom
Mark Levengood är på omslaget av senaste People, Sveriges HR Förenings magasin. Här berättar han om när han kände sig solblekt av livet men hittade tillbaka till kreativiteten och lusten. I en personlig intervju avslöjar han hur det gick till när han blev en av landets mest folkkära profiler och hur HR en gång räddade hans liv.
I full blom
Mark Levengood är på omslaget av senaste People, Sveriges HR Förenings magasin. Här berättar han om när han kände sig solblekt av livet men hittade tillbaka till kreativiteten och lusten. I en personlig intervju avslöjar han hur det gick till när han blev en av landets mest folkkära profiler och hur HR en gång räddade hans liv.
Starkt 2017 för Klintberg Niléhn
Klintberg Niléhn ser tillbaka på ett fantastiskt 2017 då byrån ökade starkt både i omsättning och rörelseresultat. Byråns intäkter ökade med 65 procent, från 17 miljoner till 26 miljoner kronor. Ebita landade på 6,8 miljoner kronor.
– Vi är stolta och ödmjuka, säger Mårten Niléhn, VD och tillsammans med Elin af Klintberg, grundare till byrån.
– Förklaringen till det kraftigt förbättrade resultatet har att göra med att vi började jobba med flera nya kunder och utvecklade affären hos befintliga, samt breddade vårt erbjudande.
Under 2017 satsade byrån mycket på sitt rörliga erbjudande och producerade till exempel tillsammans med Åhléns mycket film för webb och sociala medier.
– Vår usp har alltid varit kvalitet och hantverk och Klintberg Niléhns framgångar visar att detta är något som våra kunder verkligen uppskattar, och som ger effekt, säger Elin af Klintberg, kreativ chef på byrån.
Kampanjstart för Dux
Hur har du det med sömnen? Under våren går DUX med en annonskampanj i Dagens Industri som Klintberg Niléhn står bakom. Det övergripande temat är ”kvalitetstid som gör skillnad”, där vi tagit fasta på sömnens betydelse för att vi ska fungera och må bra i en allt stressigare tid. Målet var att med värme, humor och en smula folkbildning skapa annonser med en tydlig igenkänning runt en fråga som berör oss alla.
På tal om Parneviks …
Välkommen Anna Zethraeus!
Berätta lite om din bakgrund!
– Gjorde några nyttiga, roliga år i kvällstidningsvärlden efter Poppius journalistskola. Sedan arbetade jag som redaktör av livsstilshjulets alla stadier på Bonnier: Vecko-Revyn, Amelia, Damernas Värld, Sköna Hem – och passade på att producera egen familj parallellt med chefredaktörsjobb på Mama och Family Living. Och så har jag drivit egen contentbyrå, startat upp nya magasinkoncept åt Aftonbladet och skrivit resor för Metro.
Hos oss ska du jobba med SJs ombordmagasin Kupé, berätta lite vad du vill göra med magasinet!
– Jag vill hitta fram till läsarna genom olika människors historier: Få dem som nästan alla känner till att berätta något nästan ingen vet – och hitta de personer som få känner till men som har storys många kan känna igen sig i.
Kan du bjussa på ett roligt tågminne?
– Tvärtemot många katastrofala bilresor har jag bara snälla tågminnen från Sverige. Minns särskilt ett från det unga vilda livet, då jag och en kompis klev på tåget i Malmö, efter fyra dygns non-stop tågresande från Istanbul – utan mat eller klädbyten. Vi tyckte andra-klass-vagnen var som ett femstjärnigt Hilton.