/Nyheter

Välkommen Anna Zethraeus!

Berätta lite om din bakgrund!

– Gjorde några nyttiga, roliga år i kvällstidningsvärlden efter Poppius journalistskola. Sedan arbetade jag som redaktör av livsstilshjulets alla stadier på Bonnier: Vecko-Revyn, Amelia, Damernas Värld, Sköna Hem – och passade på att producera egen familj parallellt med chefredaktörsjobb på Mama och Family Living. Och så har jag drivit egen contentbyrå, startat upp nya magasinkoncept åt Aftonbladet och skrivit resor för Metro.

Hos oss ska du jobba med SJs ombordmagasin Kupé, berätta lite vad du vill göra med magasinet!

– Jag vill hitta fram till läsarna genom olika människors historier: Få dem som nästan alla känner till att berätta något nästan ingen vet – och hitta de personer som få känner till men som har storys många kan känna igen sig i.

Kan du bjussa på ett roligt tågminne?

– Tvärtemot många katastrofala bilresor har jag bara snälla tågminnen från Sverige. Minns särskilt ett från det unga vilda livet, då jag och en kompis klev på tåget i Malmö, efter fyra dygns non-stop tågresande från Istanbul – utan mat eller klädbyten. Vi tyckte andra-klass-vagnen var som ett femstjärnigt Hilton.

/Nyheter

Äkta drömmar

I det stora höstnumret av Åhléns livsstilsmagasin inspireras vi av det nordiska designarvet. Med inredning som andas kvalitet och eftertanke skapas rum för det genuina.

/Nyheter

Nordea Private Banking väljer Klintberg Niléhn

Det var i januari i år som Nordea Private Banking gick ut i pitch. Man sökte en nordisk contentlösning till sina Private Banking-kunder som skulle ersätta det magasin man tidigare haft. Till sist vann svenska byrån Klintberg Niléhn upphandlingen. Lösningen blev en businesssajt på fem olika språk, en podcast, ett bookazine och ett nyhetsbrev under konceptet Talk.
– Om andra banker pratar över huvudet eller konverserar sina klienter ville vi ta fram ett modernt koncept som pratar direkt med kunderna, det var så Talk föddes. Att vi valde webben som vår primära kanal är kanske inte så konstigt; vi lever i en digital tid och vill möta kunderna där de faktiskt är, säger Mårten Niléhn, VD och medgrundare av Klintberg Niléhn.

Den 24 juni lanserades sajten på svenska, danska, norska, finska och finlandssvenska. Här kommer kunderna få möta Nordens främsta entreprenörer och gamechangers och få de senaste nyheterna och idéerna inom business, hållbarhet och innovation. Ninni Franceschi, Nordea Private Bankings chef i Sverige, ser fram emot Talk-konceptet som hon kallar för både för innovativt och modernt.
– På det här sättet kan vi kommunicera med våra kunder dagligen och bjuda på ett exklusivt innehåll med hög kvalitet. Vi har tidigare jobbat med Klintberg Niléhn och vet att de förstår våra behov och utmaningar.

Läs mer på Dagensmedia.se

/Nyheter

Mollys mod

Det var efter en livskris som artisten med den stora rösten kom tillbaka dubbelt så stark. Nu gör Molly Hammar en sprakande internationell karriär. Mer om det, höstens skönaste beautytrender och produkterna som gör under efter semestern i senaste numret av Åhléns skönhetsmagasin.

/Nyheter

Nail it!

Missa inte vårens hetaste nageltrender i nya numret av Åhléns skönhetsmagasin. Skickligt skapade av nageldrottningen Frida Selkirk och snyggt plåtade av Christoffer Dalkarls.

/Nyheter

Tydlig profil

Hon gav sig in i politiken för att hon var förbannad. Nu har det gått sex år sedan Nyamko Sabuni lämnade den. I nya numret av magasinet HR People, som Klintberg Niléhn producerar för Sveriges HR Förening, berättar hon om arbetet som hållbarhetsdirektör och varför hon inte är riktigt lika arg längre.

/Nyheter

Bon appétit!

Åhléns livsstilsmagasin bjuder på en fest för smaklökarna. Vi inleder med brunch för vännerna, äter favoriter med familjen och avslutar med plock på sängen.

/Nyheter

Klintberg Niléhn söker Social Media Manager

Nu söker en av landets mest framgångsrika contentbyråer en Social Media Manager. Anslut dig till en innovativ arbetsplats med härliga arbetskamrater och inspirerande lokaler mitt på Östermalm. Om dig? Du uppskattar att jobba med några av Sveriges starkaste varumärken och tycker precis som vi att kvalitet är det viktigaste av allt. Vi ser gärna att du haft en liknande tjänst i minst tre år och har stenkoll på vilken typ av content som funkar i vilka kanaler. Du är även grym på att mäta effekterna av innehåll samt optimering och analys. Du kommer att jobba med våra befintliga kunder men förväntas även att delta i pitcher och i arbetet att hitta nya kunder. Välkommen till en byrå där det är lätt att utvecklas och växa i sin roll!

Är det dig vi söker? Hör av dig till Elin af Klintberg, kreativ chef.
E-mail: elin@klintbergnilehn.se
Mobil: 070 716 43 35

 

Bild: Glommen Lindberg

/Nyheter

En trappa upp

Takvåningar kan vara lika vackra som svåra att möblera. Familjen Walentynowicz vände sig därför till Svenssons i Lammhult och deras inredningstjänst Studio Svenssons för att få hjälp. Så här blev resultatet. Läs intervjun med inredarna och mycket mer i senaste numret av kundmagasinet c/o Svenssons.

/Nyheter

Guld till HR People!

Magasinet HR People, som Klintberg Niléhn producerar för Sveriges HR Förening, vann guld i Svenska Designpriset i kategorin organisations- och medlemstidningar. I årets sista nummer berättade vi den fantastiska historien om Yosef Mohamed, som sökte hundratals jobb innan han bestämde sig för att starta eget. I dag finns hans företag i 25 länder – och han är på väg att erövra världen.

/Tigidare inlägg   Nästa »