Att bara visa produkter är ingen väg till kundens hjärta. Med Close up porträtterade vi intressanta framgångsrika kvinnor med ett genuint skönhetsintresse som delade med sig av sina skönhetsritualer och bästa tips. Close up trycktes i en miljonupplaga på svenska, norska, danska och finska.
Det är i Kupé du hittar landets bästa skribenter och fotografer som i engagerade reportage underhåller och berättar, som spanar in nya trender och fenomen, och som reser kors och tvärs genom landet för att fånga upp det allra mest intressanta som händer just nu. För SJ gör Klintberg Niléhn även kampanjfilmer, copy, displayannonser och innehåll och strategi runt hållbarhetsfrågor.
Som marknadsledare med ett stort samhällsansvar gäller det att ”walk the talk” – och inte minst när det kommer till hållbarhet. För Nordea utarbetade vi konceptet Fair där vi mötte människor från hela världen som brinner för att göra skillnad. Under Fair-paraplyet fanns magasin, en podcast med Alexandra Pascalidou och live-event med spännande föreläsare.
Sju gånger om året producerar vi specialmagasinet Åhléns skönhet som skickas ut till en halv miljon svenska kvinnor. Magasinet har blivit väldigt uppskattat, och är ett viktigt verktyg i Åhléns kommunikation i skönhetssegmentet. Kända och aktuella kvinnor delar med sig av sina liv och allra bästa skönhetsritualer och tips.
Från katalog till magasin. Ett av Klintberg Niléhns mest spännande uppdrag var när vi ledde Ellos bort från den klassiska postorderkatalogen och i stället skapade ett inspirerande och modernt magasin med spaningar, tips och starka emotionella värden i möten med spännande kvinnliga modeförebilder. Två magasin i månaden på svenska, danska och norska.
Vår äldsta kund är Åhléns som vi har ett snart 10 år långt samarbete med. Här har vi gått från ett initialt magasinssamarbete med tre livsstilsmagasin om året till att bli både produktions- och reklambyrå med fokus på Instagram och butikskommunikation. Innehållet sträcker sig från bild, rörligt, kampanj och copy till strategi och rådgivning.
Ulricehamnsföretaget Bolon är världsledande på golv och mattor för offentliga miljöer som syns på såväl flygplatser som toppkrogar och de bästa hotellen. För att visa bredden på Bolons erbjudande lanserade vi Projects We Love, ett magasin som kommer tre gånger om året med de mest spännande och intressanta projekten just nu.
Fotografiska Magazine är den journalistiska förlängningen av Fotografiska – en mötesplats för fotografi, mat&dryck, samtal och möten. Tidningen har en unik möjlighet att publicera internationell fotokonst, få tillgång till vår tids mest kända bilder och intervjuer med världens främsta fotografer. Nyhetssidorna bevakar händelser, idéer, utställningar och nyheter på Fotografiska. Tidningens huvuduppgift är att öka intresset för fotografi både som eget uttryck och som konstform. Fotografiska Magazine kommer ut fyra gånger per år och distribueras med DN och SvD, och även genom egna kanaler.
Infinitum i Norge har fått stor uppmärksamhet internationellt för sin framgångsrika strategi att få fler människor att panta. För att möta det intresset skapade vi konceptet People, Passion, Places. En inspirerande 100-sidig magalog på engelska som förklarade framgångsformeln och som Infinitum använda sig av i kommunikationen med internationella samarbetspartner.
För Kinnarps tog vi fram en trendrapport med 10 stora spaningar som formar framtidens utbildningsmiljöer i Norden. Arbetet baserades på research, intervjuer och forskning i Kinnarps Futurelab. Resultatet presenterade vi i ett snyggt magasin på 72 sidor. Ett komplext material blev enkelt att förstå och ta till sig.