Infinitum i Norge har fått stor uppmärksamhet internationellt för sin framgångsrika strategi att få fler människor att panta. För att möta det intresset skapade vi konceptet People, Passion, Places. En inspirerande 100-sidig magalog på engelska som förklarade framgångsformeln och som Infinitum använda sig av i kommunikationen med internationella samarbetspartner.
För Kinnarps tog vi fram en trendrapport med 10 stora spaningar som formar framtidens utbildningsmiljöer i Norden. Arbetet baserades på research, intervjuer och forskning i Kinnarps Futurelab. Resultatet presenterade vi i ett snyggt magasin på 72 sidor. Ett komplext material blev enkelt att förstå och ta till sig.
Tallink Silja Line behövde göra om sitt kundmagasin. Konceptet vi tog fram döptes till Ombord, där vi bjöd läsarna på en inspirerande resa. Från livet och erbjudandena på fartygen till vad som händer i hamn med lokala ambassadörer som tipsade om sina allra hemligaste och bästa smultronställen på destinationerna.
För Norges mest kompletta fjälldestination tog Klintberg Niléhn fram magasinet Hemsedal, med uppgift att fånga upp turisterna som står och väljer mellan att semestra i Norge eller i Alperna. Det blev 120 sidor äventyr i en rasande fart som sedan också lyftes digitalt och i sociala medier.
I dag är luft den viktigaste hälsofrågan i världen. Med plattformen Blueair Life lyfte vi fram gamechangers, forskare, vetenskapsmän och innovatörer som på ett eller annat sätt bidrar till en lite bättre och renare värld. Bakom satsningen stod luftreningsföretaget Blueair som är en del av världskoncernen Unilever. Förutom en sajt gjorde vi även magasin på nio olika språk, från engelska till kinesiska.
Ludvig Svensson i Kinna är Sveriges största textiltillverkare och finns i dag på 30-talet marknader. För dem byggde vi kommunikationskonceptet Tradition Drives Innovation som vi tog ut i magasin, på sajten och i sociala medier. På köpet fick Ludvig Svensson en skattkista i form av ett helt uppdaterat bildarkiv runt den egna verksamheten. Magasinet gjordes på ett tiotal olika språk.
Norska Panta Mera-organisationen Infinitum hade problem med dålig uppslutning runt pantningen. Klintberg Niléhn tog fram ett kommunikationskoncept som innehöll magasin, sajt, kampanjfilmer på bio och sociala medier, med fokus på hållbarhet och miljöhjältar.
Dygnets viktigaste timmar tillbringar vi sängen. För att hylla sömnen – och världens skönaste sängar – tog Klintberg Niléhn fram konceptet Art of Sleep med fokus på DUX överlägsna hantverksmässiga kvaliteteter. Klintberg Niléhn hanterade sedan även översättning och innehållsanpassning till ett tjugotal marknader, däribland England, Kina och Japan.
Redan 2012 fick Klintberg Niléhn uppdraget. Resten är historia. Vi förvandlade en traditionell möbelkatalog till ett modernt och inspirerande inredningsmagasin, som blivit flerfaldigt prisbelönad. Innehållet är en sågspånsdoftande hyllning till svenskt hantverk.
För Sveriges HR Förening skapade Klintberg Niléhn det uppskattade medlemsmagasinet HR People som kommer 6 gånger om året. Inspirerande intervjuer och spännande spaningar blandas med den senaste ledarskapsforskningen och opinionsbildande material som sätter HR i fokus på den svenska arbetsmarknaden. För HR Föreningen utvecklade vi även sajten HRPeople.se med dagliga uppdateringar.