För Norges mest kompletta fjälldestination tog Klintberg Niléhn fram magasinet Hemsedal, med uppgift att fånga upp turisterna som står och väljer mellan att semestra i Norge eller i Alperna. Det blev 120 sidor äventyr i en rasande fart som sedan också lyftes digitalt och i sociala medier.
I dag är luft den viktigaste hälsofrågan i världen. Med plattformen Blueair Life lyfte vi fram gamechangers, forskare, vetenskapsmän och innovatörer som på ett eller annat sätt bidrar till en lite bättre och renare värld. Bakom satsningen stod luftreningsföretaget Blueair som är en del av världskoncernen Unilever. Förutom en sajt gjorde vi även magasin på nio olika språk, från engelska till kinesiska.
Ludvig Svensson i Kinna är Sveriges största textiltillverkare och finns i dag på 30-talet marknader. För dem byggde vi kommunikationskonceptet Tradition Drives Innovation som vi tog ut i magasin, på sajten och i sociala medier. På köpet fick Ludvig Svensson en skattkista i form av ett helt uppdaterat bildarkiv runt den egna verksamheten. Magasinet gjordes på ett tiotal olika språk.
Norska Panta Mera-organisationen Infinitum hade problem med dålig uppslutning runt pantningen. Klintberg Niléhn tog fram ett kommunikationskoncept som innehöll magasin, sajt, kampanjfilmer på bio och sociala medier, med fokus på hållbarhet och miljöhjältar.
Dygnets viktigaste timmar tillbringar vi sängen. För att hylla sömnen – och världens skönaste sängar – tog Klintberg Niléhn fram konceptet Art of Sleep med fokus på DUX överlägsna hantverksmässiga kvaliteteter. Klintberg Niléhn hanterade sedan även översättning och innehållsanpassning till ett tjugotal marknader, däribland England, Kina och Japan.
Redan 2012 fick Klintberg Niléhn uppdraget. Resten är historia. Vi förvandlade en traditionell möbelkatalog till ett modernt och inspirerande inredningsmagasin, som blivit flerfaldigt prisbelönad. Innehållet är en sågspånsdoftande hyllning till svenskt hantverk.
För Sveriges HR Förening skapade Klintberg Niléhn det uppskattade medlemsmagasinet HR People som kommer 6 gånger om året. Inspirerande intervjuer och spännande spaningar blandas med den senaste ledarskapsforskningen och opinionsbildande material som sätter HR i fokus på den svenska arbetsmarknaden. För HR Föreningen utvecklade vi även sajten HRPeople.se med dagliga uppdateringar.
Lannebo brinner för att bredda fondsparandet i Sverige och att göra det enkelt och lättförståeligt att spara i aktier och fonder. När vi tog fram magasinskonceptet utgick vi från detta – att skapa ett innehåll som andas möjligheter och förändring. Även komplexa sammanhang kan förklaras på ett enkelt och inkluderande vis. Magasinet distribueras med Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.
Munskänkarna är världens största vinprovarorganisation. Klintberg Niléhn fick år 2022 i uppdrag att ta fram ett nytt modernt medlemsmagasin, för att stärka lojaliteten bland befintliga medlemmar men också för att nå ut till nya och yngre målgrupper. Magasinet kommer sex gånger om året.
2020 tog Klintberg Niléhn över uppdraget att producera Audi Magazine, som distribueras till nästan 100 000 Audiägare runtom i landet. Vi tog fram ett nytt koncept som utgår från Audis motto Vorsprung durch technik och med fokus på nyckelfrågorna: Hållbarhet, elektrifiering, samhällsansvar och innovation. Angelägen läsning helt rätt i tiden.