Pernod Ricard är ett av världens största företag inom vin- och spritindustrin med varumärken som Absolut Vodka, Chivas Regal, The Glenlivet med flera. Efter en lång pitchprocess har Pernod Ricard nu valt Klintberg Niléhn som sin contentpartner i norra Europa.
För Audi har Klintberg Niléhn tagit fram ett helt nytt premiummagasin som skickas ut till alla kunder två gånger per år. Dessutom samarbetar vi kring bilmärkets nyhetsbrev och sociala medier. Att få vara med på den resan som Audi står inför är otroligt spännande. Framtiden är elektrisk och sprängfylld av innovation!
Premiär för In Vino! Ett nytt magasin som Klintberg Niléhn gör tillsammans med Munskänkarna, världens största vinorganisation. Med några av landets främsta vinkännare och skribenter bjuder vi på passion och information utan pekpinnar! Magasinet är för alla, oavsett nivå, och bevakar gamla och nya vinvärlden med samma entusiasm. Samtidigt fördjupar vi oss i smala fenomen och initierande begrepp.
Kanske visar just den här bilden hur stolta och glada vi blev över att blivit valda till Årets Byrå i kategorin content. För vad kan vara finare än att kunderna själva får avgöra vilka producenter som ska prisas? Årets Byrå är en årlig bransch- och kundstudie som startade år 2000 som kartlägger hur nöjda de största kommunikationsköparna är med sina byråer. Studien genomförs av Regi.
I det stora höstnumret av Åhléns livsstilsmagasin inspireras vi av det nordiska designarvet. Med inredning som andas kvalitet och eftertanke skapas rum för det genuina.
Det var i januari i år som Nordea Private Banking gick ut i pitch. Man sökte en nordisk contentlösning till sina Private Banking-kunder som skulle ersätta det magasin man tidigare haft. Till sist vann svenska byrån Klintberg Niléhn upphandlingen. Lösningen blev en businesssajt på fem olika språk, en podcast, ett bookazine och ett nyhetsbrev under konceptet Talk.
– Om andra banker pratar över huvudet eller konverserar sina klienter ville vi ta fram ett modernt koncept som pratar direkt med kunderna, det var så Talk föddes. Att vi valde webben som vår primära kanal är kanske inte så konstigt; vi lever i en digital tid och vill möta kunderna där de faktiskt är, säger Mårten Niléhn, VD och medgrundare av Klintberg Niléhn.
Den 24 juni lanserades sajten på svenska, danska, norska, finska och finlandssvenska. Här kommer kunderna få möta Nordens främsta entreprenörer och gamechangers och få de senaste nyheterna och idéerna inom business, hållbarhet och innovation. Ninni Franceschi, Nordea Private Bankings chef i Sverige, ser fram emot Talk-konceptet som hon kallar för både för innovativt och modernt.
– På det här sättet kan vi kommunicera med våra kunder dagligen och bjuda på ett exklusivt innehåll med hög kvalitet. Vi har tidigare jobbat med Klintberg Niléhn och vet att de förstår våra behov och utmaningar.
Läs mer på Dagensmedia.se
Det var efter en livskris som artisten med den stora rösten kom tillbaka dubbelt så stark. Nu gör Molly Hammar en sprakande internationell karriär. Mer om det, höstens skönaste beautytrender och produkterna som gör under efter semestern i senaste numret av Åhléns skönhetsmagasin.
Missa inte vårens hetaste nageltrender i nya numret av Åhléns skönhetsmagasin. Skickligt skapade av nageldrottningen Frida Selkirk och snyggt plåtade av Christoffer Dalkarls.
Hon gav sig in i politiken för att hon var förbannad. Nu har det gått sex år sedan Nyamko Sabuni lämnade den. I nya numret av magasinet HR People, som Klintberg Niléhn producerar för Sveriges HR Förening, berättar hon om arbetet som hållbarhetsdirektör och varför hon inte är riktigt lika arg längre.
Åhléns livsstilsmagasin bjuder på en fest för smaklökarna. Vi inleder med brunch för vännerna, äter favoriter med familjen och avslutar med plock på sängen.