Nu söker en av landets mest framgångsrika contentbyråer en Social Media Manager. Anslut dig till en innovativ arbetsplats med härliga arbetskamrater och inspirerande lokaler mitt på Östermalm. Om dig? Du uppskattar att jobba med några av Sveriges starkaste varumärken och tycker precis som vi att kvalitet är det viktigaste av allt. Vi ser gärna att du haft en liknande tjänst i minst tre år och har stenkoll på vilken typ av content som funkar i vilka kanaler. Du är även grym på att mäta effekterna av innehåll samt optimering och analys. Du kommer att jobba med våra befintliga kunder men förväntas även att delta i pitcher och i arbetet att hitta nya kunder. Välkommen till en byrå där det är lätt att utvecklas och växa i sin roll!
Är det dig vi söker? Hör av dig till Elin af Klintberg, kreativ chef.
E-mail: elin@klintbergnilehn.se
Mobil: 070 716 43 35
Bild: Glommen Lindberg
I höstas fick Klintberg Niléhn det prestigefulla uppdraget att producera ett pannordiskt magasin för Life Europe – Nordens största hälsokedja.
Sedan Klintberg Niléhn tog över magasinet Live Life har det uppdaterats med ett nytt, spetsigare innehåll och en ny, modern form.
– Det nya magasinet går helt i linje med hela den varumärkesresa som Life gör. Idag bjuder magasinet på ett helt eget DNA och en tydlighet som gör att man direkt förstår vem som är avsändaren, säger Emmelie Johansson, director of E-commerce & Marketing Life Europe.
Klintberg Niléhn har stor erfarenhet av livsstilssegmentet hälsa och skönhet och Elin af Klintberg, kreativ chef på byrån, blir ansvarig för kontot.
– Live Life är ett modernt magasin om hälsa och välmående som visar hur kropp, knopp och själ hänger ihop. Något som känns högaktuellt i en tid då fler lägger fokus på hur de mår både fysiskt och psykiskt.
Magasinet kommer ut i en svensk, norsk och finsk upplaga där varje edition har ett unikt innehåll. Förutom att finnas i Life-butikerna kommer magasinet även distribueras med Må Bra och Femina i Sverige, KK i Norge och Gloria och Kauneus y Terveys i Finland.
Utöver magasinet kommer Klintberg Niléhn även producera rörligt material där hälsa och välmående står i fokus.
– Tipsigt, kunnigt, personligt, positivt, hälsosamt och icke dömande är ledorden. Helt enkelt någon att hålla i handen, säger Elin af Klintberg.
Funderar du också på hur er hållbarhetsrapport (CSRD) ska göras?
– Vi har lösningen! Men det är snart deadline. Att navigera rätt i hållbarhetslandskapet kan vara utmanande. Med nya regelverk ställs högre krav. Men hållbarhet är inte bara en hygienfaktor, det är också en affärsmöjlighet som gör skillnad för företag, individ och samhälle. Klintberg Niléhn och hållbarhetsbyrån Beyond Intent går samman och erbjuder våra specifika kompetenser för att ta fram korrekta och inspirerande hållbarhetsrapporter enligt nya EU-direktiven.
Kontakta oss för mer information så berättar vi mer.
Vi är suckers för riktigt bra bilder, både stilla som rörliga. Har du 50 sekunder över? Här är ett axplock av Klintberg Niléhns visuella universum.
När HR Föreningen, som är en intresseorganisation för landets HR-medarbetare, ville skapa ett modernare och mer inkluderande uttryck gick uppdraget till Klintberg Niléhn. Vi tog fram en ny visuell identitet, från färger och typsnitt till en ny handritad logotyp, som går i linje med HR Föreningens kommunikation och visioner. Sedan tidigare gör vi även deras medlemsmagasin HR People, som också finns som en egen sajt.
För Fotografiska producerar vi det inspirerande magasinet Fotografiska Magazine som distribueras med DN och SVD. Men vi skapar också innehåll till deras sociala medier. Här är en teaser till den otroliga fotografen och skulptören Alexander Wessely, aktuell med utställningen Kortex.
Vad tänker chefen på? I början av året tillträdde Magnus Persson som ny vd för Skanska Sverige. För att alla medarbetare runtom i Sverige snabbt skulle få en bild av den nya chefen vände sig Skanska till Klintberg Niléhn. Men i stället för en förutsägbar företagsfilm i kontorsmiljö tog vi fram fram ett lite annorlunda fråga-svar-format, som utgick från Magnus favoritplatser runt om i Malmö. Resultatet blev ett levande och mänskligt porträtt.
SJ har ambitionen att vara ett av landets ledande varumärken inom hållbarhet. I det arbetet lämnar man inget åt slumpen. Klintberg Niléhn fick i uppdrag av SJ att ta fram en kampanjfilm som kommer gå i sociala medier under våren. Här får vi följa en rätts historia, från tillagning till magen på nöjd kund. Och rätten inte säljs rabatteras den till halva priset… och därefter åker den vidare till Allwin som hjälper dem i samhället som behöver det mest. Varje rätt räknas!
När fondbolaget Lannebo ville uppdatera sin kommunikation och skapa en mer inkluderande och modernare känsla som bättre speglar företagets DNA vände man sig till Klintberg Niléhn som tog fram en ny grafisk och visuell identitet. En första tjuvkik på hur nya uttrycket blir kommer i början av mars i Lannebos kundmagasin som distribueras med DN och SvD. Under året kommer formen implementeras i övriga kanaler.
Hur sammanfattar man ett 50-tal magasinsproduktioner, 112 nyhetsbrev, 71 filmer, 3 grafiska nya identiteter, hundratals timmar av strategi och varumärkesarbete… Här är 2022 på 60 sekunder. Eller åtminstone några av alla Klintberg Niléhns projekt under ett intensivt men väldigt framgångsrikt fjolår. Häng med in bakom kulisserna och se vad vi hade för oss.