I Silja Lines magasin Ombord hittar du just nu en stor guide till Riga, Helsingfors grönaste restauranger och massor av Åländska smultronställen. Dessutom delar modeskaparen Lilli Jahilo med sig av sina personliga Tallinntips. Ett drömnummer för dig som vill ut och upptäcka Östersjön!
Vissa dagar går jobbet som en dans…
När Kinnarps skulle lansera sin nya och banbrytande kontorsstol
Capella X vände man sig till Klintberg Niléhn.
Nu är kampanjen live – och vi är så otroligt stolta över resultatet.
Stolen är designad utifrån att kroppen mår så mycket bättre när den är i rörelse, även när vi sitter.
Vi tog fasta på detta och satte Keeps you movin’ som payoff och bestämde oss för att använda ”rörelse” som genomgående tema i alla delar i kampanjen.
• Vi samarbetade med tre klassiskt skolade dansare för kampanjfilmen.
• Vi fyllde stillbilderna med rörelse. Dessa kommer användas i annonser och presentationsmaterial.
• Vi producerade en levande kampanjfolder om Capella X.
• Vi gjorde en mer faktabetonad behind the scenes-film som främst ska användas mot affärspartners.
I början av juni var det världslansering! Easy Park och Flowbird Group slogs samman till Arrive. En ny bolagsjätte inom mobilitet och med parkeringslösningar i över 20 000 städer, där visionen är att med data och teknik göra ”cities more livable”. Klintberg Niléhn tog till lanseringsdagen fram ett magasin på engelska som distribuerades till ett 50-tal kontor runt om i världen. Syftet med innehållet var att tydliggöra fusionen, affärserbjudandet och Arrives resa framåt.
Få saker är så effektivt som buzz marketing, när kunder delar med sig av sin story och sina upplevelser av ett företag. Den trovärdigheten och transparensen slår de flesta kampanjer.
Nordea har anlitat Klintberg Niléhn för att producera en serie månatliga kundporträtt, så kallade natives, som publiceras digitalt i kanaler som är relevanta för målgruppen. Som reportaget om Pernilla Erixon, som vill uppmuntra kvinnor att ta ett större ansvar för sitt eget sparande. Pernilla berättar om sina egna erfarenheter, och hur hon kom i kontakt med en rådgivare på Nordea som hjälpte henne att komma igång.
I dag är hon en fena på fondsparande och aktieaffärer.
När outdooraktören Outnorth ville erbjuda sina kunder inspiration och kunskap vände man sig till Klintberg Niléhn. Resultatet blev ett fullmatat magasin som visar att livet är bättre utomhus – året runt. Här möter du äventyrare, sportprofiler och Outnorths egna experter som delar med sig av tips, berättelser och utrustning för ett liv nära naturen. Oavsett om du är nybörjare eller proffs får du kunskap, passion och nya perspektiv.
I höstas fick Klintberg Niléhn det prestigefulla uppdraget att producera ett pannordiskt magasin för Life Europe – Nordens största hälsokedja.
Sedan Klintberg Niléhn tog över magasinet Live Life har det uppdaterats med ett nytt, spetsigare innehåll och en ny, modern form.
– Det nya magasinet går helt i linje med hela den varumärkesresa som Life gör. Idag bjuder magasinet på ett helt eget DNA och en tydlighet som gör att man direkt förstår vem som är avsändaren, säger Emmelie Johansson, director of E-commerce & Marketing Life Europe.
Klintberg Niléhn har stor erfarenhet av livsstilssegmentet hälsa och skönhet och Elin af Klintberg, kreativ chef på byrån, blir ansvarig för kontot.
– Live Life är ett modernt magasin om hälsa och välmående som visar hur kropp, knopp och själ hänger ihop. Något som känns högaktuellt i en tid då fler lägger fokus på hur de mår både fysiskt och psykiskt.
Magasinet kommer ut i en svensk, norsk och finsk upplaga där varje edition har ett unikt innehåll. Förutom att finnas i Life-butikerna kommer magasinet även distribueras med Må Bra och Femina i Sverige, KK i Norge och Gloria och Kauneus y Terveys i Finland.
Utöver magasinet kommer Klintberg Niléhn även producera rörligt material där hälsa och välmående står i fokus.
– Tipsigt, kunnigt, personligt, positivt, hälsosamt och icke dömande är ledorden. Helt enkelt någon att hålla i handen, säger Elin af Klintberg.
Funderar du också på hur er hållbarhetsrapport (CSRD) ska göras?
– Vi har lösningen! Men det är snart deadline. Att navigera rätt i hållbarhetslandskapet kan vara utmanande. Med nya regelverk ställs högre krav. Men hållbarhet är inte bara en hygienfaktor, det är också en affärsmöjlighet som gör skillnad för företag, individ och samhälle. Klintberg Niléhn och hållbarhetsbyrån Beyond Intent går samman och erbjuder våra specifika kompetenser för att ta fram korrekta och inspirerande hållbarhetsrapporter enligt nya EU-direktiven.
Kontakta oss för mer information så berättar vi mer.
Vi är suckers för riktigt bra bilder, både stilla som rörliga. Har du 50 sekunder över? Här är ett axplock av Klintberg Niléhns visuella universum.
När HR Föreningen, som är en intresseorganisation för landets HR-medarbetare, ville skapa ett modernare och mer inkluderande uttryck gick uppdraget till Klintberg Niléhn. Vi tog fram en ny visuell identitet, från färger och typsnitt till en ny handritad logotyp, som går i linje med HR Föreningens kommunikation och visioner. Sedan tidigare gör vi även deras medlemsmagasin HR People, som också finns som en egen sajt.
För Fotografiska producerar vi det inspirerande magasinet Fotografiska Magazine som distribueras med DN och SVD. Men vi skapar också innehåll till deras sociala medier. Här är en teaser till den otroliga fotografen och skulptören Alexander Wessely, aktuell med utställningen Kortex.