/Rörligt

/Rörligt

Glöm inte hjälmen

Medarbetarnas säkerhet är det viktigaste för Skanska. Men i stället för trist interkommunikation i ett angeläget ämne så bad vi komikern Micke Tornving att ta på sig hjälmen och agera framför kameran. Resultatet blev åtta lika underhållande som informerande minuter. Stor succé på byggena!

/Digitalt

Join our Movement

Norska Panta Mera-organisationen Infinitum hade problem med dålig uppslutning runt pantningen. Klintberg Niléhn tog fram ett kommunikationskoncept som innehöll magasin, sajt, kampanjfilmer på bio och sociala medier, med fokus på hållbarhet och miljöhjältar.

/Rörligt

Tänk utanför ramarna!

Det har blivit allt intressantare för många att investera i konst. Men hur får man budskapet att flyga? Vi tog med oss Pontus Silverstolpe, konstrådgivare och en av grundarna till Barnebys, till Ståhl Collection i Norrköping. Där berättade Pontus i fyra steg om det viktigaste att tänka på.

/Rörligt

Varje rätt räknas

SJ har ambitionen att vara ett av landets ledande varumärken inom hållbarhet. Klintberg Niléhn fick i uppdrag av SJ att ta fram en kampanjfilm för sociala medier. Här får vi följa en rätts historia, från tillagning till magen på nöjd kund. Om rätten inte säljs rabatteras den till halva priset… och därefter åker den vidare till Allwin som hjälper dem i samhället som behöver det mest. Varje rätt räknas!

/Rörligt

Åhlens filmer

För Åhléns har vi gjort mängder filmer inom segmenten mode, skönhet och livsstil, främst för sociala medier och webb men även som kampanjmaterial.

Här är några av dem:

/Rörligt

Här kommer middagen!

För att visa på Foodoras snabbhet och leveranssäkerhet tog Klintberg Niléhn fram fyra kampanjfilmer som i snabba klipp visade hela förloppet från beställning till leverans. Filmerna visades i sociala medier i Sverige men även i Danmark och Norge. Bon appetit!

/Print

Fotografiska Magazine

Fotografiska Magazine är den journalistiska förlängningen av Fotografiska – en mötesplats för fotografi, mat&dryck, samtal och möten. Tidningen har en unik möjlighet att publicera internationell fotokonst, få tillgång till vår tids mest kända bilder och intervjuer med världens främsta fotografer. Nyhetssidorna bevakar händelser, idéer, utställningar och nyheter på Fotografiska. Tidningens huvuduppgift är att öka intresset för fotografi både som eget uttryck och som konstform. Fotografiska Magazine kommer ut fyra gånger per år och distribueras med DN och SvD, och även genom egna kanaler.

/Rörligt

Juvelen

Juvelen är namnet på Uppsalas nya landmärke och det första som möter resenärerna när tågen rullar in i staden. En skimrande trekantig fastighet som påminner om en ädelsten, tillika Norden mest hållbara byggnad. På uppdrag av Skanska gick Klintberg Niléhn på husesyn och tog fram en film som dokumenterar den fantastiska byggnaden och som visar på Skanskas innovationskraft och omvårdnad om miljön.

/Rörligt

Nyfiken på chefen

Vad tänker chefen på? I början av året tillträdde Magnus Persson som ny vd för Skanska Sverige. För att alla medarbetare runtom i Sverige snabbt skulle få en bild av den nya chefen vände sig Skanska till Klintberg Niléhn. Men i stället för en förutsägbar företagsfilm i kontorsmiljö tog vi fram fram ett lite annorlunda fråga-svar-format, som utgick från Magnus favoritplatser runt om i Malmö. Resultatet blev ett levande och mänskligt porträtt.

/Rörligt

Alexander Wessely

För Fotografiska producerar vi det inspirerande magasinet Fotografiska Magazine som distribueras med DN och SVD. Men vi skapar också innehåll till deras sociala medier. Här är en teaser till den otroliga fotografen och skulptören Alexander Wessely, aktuell med utställningen Kortex.