/Print

/Grafisk design

Projects We Love

Ulricehamnsföretaget Bolon är världsledande på golv och mattor för offentliga miljöer som syns på såväl flygplatser som toppkrogar och de bästa hotellen. För att visa bredden på Bolons erbjudande lanserade vi Projects We Love, ett magasin som kommer tre gånger om året med de mest spännande och intressanta projekten just nu.

/Print

Fotografiska Magazine

Fotografiska Magazine är den journalistiska förlängningen av Fotografiska – en mötesplats för fotografi, mat&dryck, samtal och möten. Tidningen har en unik möjlighet att publicera internationell fotokonst, få tillgång till vår tids mest kända bilder och intervjuer med världens främsta fotografer. Nyhetssidorna bevakar händelser, idéer, utställningar och nyheter på Fotografiska. Tidningens huvuduppgift är att öka intresset för fotografi både som eget uttryck och som konstform. Fotografiska Magazine kommer ut fyra gånger per år och distribueras med DN och SvD, och även genom egna kanaler.

/Digitalt

People, Passion, Places

Infinitum i Norge har fått stor uppmärksamhet internationellt för sin framgångsrika strategi att få fler människor att panta. För att möta det intresset skapade vi konceptet People, Passion, Places. En inspirerande 100-sidig magalog på engelska som förklarade framgångsformeln och som Infinitum använda sig av i kommunikationen med internationella samarbetspartner.

/Grafisk design

Workspace Solutions

För Kinnarps tog vi fram en trendrapport med 10 stora spaningar som formar framtidens utbildningsmiljöer i Norden. Arbetet baserades på research, intervjuer och forskning i Kinnarps Futurelab. Resultatet presenterade vi i ett snyggt magasin på 72 sidor. Ett komplext material blev enkelt att förstå och ta till sig.

/Print

Ombord

Tallink Silja Line behövde göra om sitt kundmagasin. Konceptet vi tog fram döptes till Ombord, där vi bjöd läsarna på en inspirerande resa. Från livet och erbjudandena på fartygen till vad som händer i hamn med lokala ambassadörer som tipsade om sina allra hemligaste och bästa smultronställen på destinationerna.

/Digitalt

Magasin Hemsedal

För Norges mest kompletta fjälldestination tog Klintberg Niléhn fram magasinet Hemsedal, med uppgift att fånga upp turisterna som står och väljer mellan att semestra i Norge eller i Alperna. Det blev 120 sidor äventyr i en rasande fart som sedan också lyftes digitalt och i sociala medier.

/Digitalt

Blueair Life

I dag är luft den viktigaste hälsofrågan i världen. Med plattformen Blueair Life lyfte vi fram gamechangers, forskare, vetenskapsmän och innovatörer som på ett eller annat sätt bidrar till en lite bättre och renare värld. Bakom satsningen stod luftreningsföretaget Blueair som är en del av världskoncernen Unilever. Förutom en sajt gjorde vi även magasin på nio olika språk, från engelska till kinesiska.

/Digitalt

Tradition Drives Innovation

Ludvig Svensson i Kinna är Sveriges största textiltillverkare och finns i dag på 30-talet marknader. För dem byggde vi kommunikationskonceptet Tradition Drives Innovation som vi tog ut i magasin, på sajten och i sociala medier. På köpet fick Ludvig Svensson en skattkista i form av ett helt uppdaterat bildarkiv runt den egna verksamheten. Magasinet gjordes på ett tiotal olika språk.

/Digitalt

Join our Movement

Norska Panta Mera-organisationen Infinitum hade problem med dålig uppslutning runt pantningen. Klintberg Niléhn tog fram ett kommunikationskoncept som innehöll magasin, sajt, kampanjfilmer på bio och sociala medier, med fokus på hållbarhet och miljöhjältar.

/Digitalt

Art of Sleep

Dygnets viktigaste timmar tillbringar vi sängen. För att hylla sömnen – och världens skönaste sängar – tog Klintberg Niléhn fram konceptet Art of Sleep med fokus på DUX överlägsna hantverksmässiga kvaliteteter. Klintberg Niléhn hanterade sedan även översättning och innehållsanpassning till ett tjugotal marknader, däribland England, Kina och Japan.