/Nyheter

Sommar med Kupé

I Kupés juninummer gör vi en resa genom Sverige på jakt efter de härligaste strandhuggen. Vi pratar också om vårens stora trend – tystnaden. Nu använder vi den inte bara som läkning utan också för att främja kreativt flow och effektivisering. Men framför allt träffar vi skådespelerskan Josephine Bornebusch som helst inte vill sluta göra något, bara göra ännu mer nytt. Just nu är hon aktuell som regissör till senaste Lasse Maja-filmen.

/Nyheter

HR FÖRENINGEN 2.0

När HR Föreningen, som är en intresseorganisation för landets HR-medarbetare, ville skapa ett modernare och mer inkluderande uttryck gick uppdraget till Klintberg Niléhn. Vi tog fram en ny visuell identitet, från färger och typsnitt till en ny handritad logotyp, som går i linje med HR Föreningens kommunikation och visioner. Sedan tidigare gör vi även deras medlemsmagasin HR People, som också finns som en egen sajt.

/Nyheter

Alexander Wessely

För Fotografiska producerar vi det inspirerande magasinet Fotografiska Magazine som distribueras med DN och SVD. Men vi skapar också innehåll till deras sociala medier. Här är en teaser till den otroliga fotografen och skulptören Alexander Wessely, aktuell med utställningen Kortex.

/Nyheter

Nyfiken på chefen

Vad tänker chefen på? I början av året tillträdde Magnus Persson som ny vd för Skanska Sverige. För att alla medarbetare runtom i Sverige snabbt skulle få en bild av den nya chefen vände sig Skanska till Klintberg Niléhn. Men i stället för en förutsägbar företagsfilm i kontorsmiljö tog vi fram fram ett lite annorlunda fråga-svar-format, som utgick från Magnus favoritplatser runt om i Malmö. Resultatet blev ett levande och mänskligt porträtt.

/Nyheter

Kampanjfilm åt SJ

SJ har ambitionen att vara ett av landets ledande varumärken inom hållbarhet. I det arbetet lämnar man inget åt slumpen. Klintberg Niléhn fick i uppdrag av SJ att ta fram en kampanjfilm som kommer gå i sociala medier under våren. Här får vi följa en rätts historia, från tillagning till magen på nöjd kund. Och rätten inte säljs rabatteras den till halva priset… och därefter åker den vidare till Allwin som hjälper dem i samhället som behöver det mest. Varje rätt räknas!

/Nyheter

Lannebo: Ny grafisk identitet

När fondbolaget Lannebo ville uppdatera sin kommunikation och skapa en mer inkluderande och modernare känsla som bättre speglar företagets DNA vände man sig till Klintberg Niléhn som tog fram en ny grafisk och visuell identitet. En första tjuvkik på hur nya uttrycket blir kommer i början av mars i Lannebos kundmagasin som distribueras med DN och SvD. Under året kommer formen implementeras i övriga kanaler.

/Nyheter

2022 i review

Hur sammanfattar man ett 50-tal magasinsproduktioner, 112 nyhetsbrev, 71 filmer, 3 grafiska nya identiteter, hundratals timmar av strategi och varumärkesarbete…  Här är 2022 på 60 sekunder. Eller åtminstone några av alla Klintberg Niléhns projekt under ett intensivt men väldigt framgångsrikt fjolår. Häng med in bakom kulisserna och se vad vi hade för oss.

/Nyheter

Hurra!
In Vino fyller 1 år

För exakt ett år sedan kom första numret av In Vino, ett magasin som Klintberg Niléhn producerar i samarbete med Munskänkarna – världens största organisation för vinintresserade. ”Magasinet och innehållet som Klintberg Niléhn gör åt oss har inneburit en härlig boost för vår förening och ett fantastiskt rekryteringsverktyg, som hjälpte oss att ta in nästan 2 000 nya medlemmar under fjolåret”, säger Mats Lindelöw, ordförande för Munskänkarna

/Nyheter

Pernod Ricard väljer Klintberg Niléhn

Pernod Ricard är ett av världens största företag inom vin- och spritindustrin med varumärken som Absolut Vodka, Chivas Regal, The Glenlivet med flera. Efter en lång pitchprocess har Pernod Ricard nu valt Klintberg Niléhn som sin contentpartner i norra Europa.

/Nyheter

Audi + Klintberg Niléhn

För Audi har Klintberg Niléhn tagit fram ett helt nytt premiummagasin som skickas ut till alla kunder två gånger per år. Dessutom samarbetar vi kring bilmärkets nyhetsbrev och sociala medier. Att få vara med på den resan som Audi står inför är otroligt spännande. Framtiden är elektrisk och sprängfylld av innovation!

/Tigidare inlägg   Nästa »