/Print

/Digitalt

Tradition Drives Innovation

Ludvig Svensson i Kinna är Sveriges största textiltillverkare och finns i dag på 30-talet marknader. För dem byggde vi kommunikationskonceptet Tradition Drives Innovation som vi tog ut i magasin, på sajten och i sociala medier. På köpet fick Ludvig Svensson en skattkista i form av ett helt uppdaterat bildarkiv runt den egna verksamheten. Magasinet gjordes på ett tiotal olika språk.

/Digitalt

Join our Movement

Norska Panta Mera-organisationen Infinitum hade problem med dålig uppslutning runt pantningen. Klintberg Niléhn tog fram ett kommunikationskoncept som innehöll magasin, sajt, kampanjfilmer på bio och sociala medier, med fokus på hållbarhet och miljöhjältar.

/Digitalt

Art of Sleep

Dygnets viktigaste timmar tillbringar vi sängen. För att hylla sömnen – och världens skönaste sängar – tog Klintberg Niléhn fram konceptet Art of Sleep med fokus på DUX överlägsna hantverksmässiga kvaliteteter. Klintberg Niléhn hanterade sedan även översättning och innehållsanpassning till ett tjugotal marknader, däribland England, Kina och Japan.

/Grafisk design

c/o Svenssons

Redan 2012 fick Klintberg Niléhn uppdraget. Resten är historia. Vi förvandlade en traditionell möbelkatalog till ett modernt och inspirerande inredningsmagasin, som blivit flerfaldigt prisbelönad. Innehållet är en sågspånsdoftande hyllning till svenskt hantverk.

/Digitalt

HR People

För Sveriges HR Förening skapade Klintberg Niléhn det uppskattade medlemsmagasinet HR People som kommer 6 gånger om året. Inspirerande intervjuer och spännande spaningar blandas med den senaste ledarskapsforskningen och opinionsbildande material som sätter HR i fokus på den svenska arbetsmarknaden. För HR Föreningen utvecklade vi även sajten HRPeople.se med dagliga uppdateringar.

/Digitalt

Lannebo Magasin

Lannebo brinner för att bredda fondsparandet i Sverige och att göra det enkelt och lättförståeligt att spara i aktier och fonder. När vi tog fram magasinskonceptet utgick vi från detta – att skapa ett innehåll som andas möjligheter och förändring. Även komplexa sammanhang kan förklaras på ett enkelt och inkluderande vis. Magasinet distribueras med Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.

/Grafisk design

In Vino

Munskänkarna är världens största vinprovarorganisation. Klintberg Niléhn fick år 2022 i uppdrag att ta fram ett nytt modernt medlemsmagasin, för att stärka lojaliteten bland befintliga medlemmar men också för att nå ut till nya och yngre målgrupper.  Magasinet kommer sex gånger om året.

/Print

Audi Magazine

2020 tog Klintberg Niléhn över uppdraget att producera Audi Magazine, som distribueras till nästan 100 000 Audiägare runtom i landet. Vi tog fram ett nytt koncept som utgår från Audis motto Vorsprung durch technik och med fokus på nyckelfrågorna: Hållbarhet, elektrifiering, samhällsansvar och innovation. Angelägen läsning helt rätt i tiden.

/Grafisk design

Close up

Att bara visa produkter är ingen väg till kundens hjärta. Med Close up porträtterade vi intressanta framgångsrika kvinnor med ett genuint skönhetsintresse som delade med sig av sina skönhetsritualer och bästa tips. Close up trycktes i en miljonupplaga på svenska, norska, danska och finska.

/Grafisk design

Kupé

Det är i Kupé du hittar landets bästa skribenter och fotografer som i engagerade reportage underhåller och berättar, som spanar in nya trender och fenomen, och som reser kors och tvärs genom landet för att fånga upp det allra mest intressanta som händer just nu. För SJ gör Klintberg Niléhn även kampanjfilmer, copy, displayannonser och innehåll och strategi runt hållbarhetsfrågor.