/Print

/Digitalt

Lannebo Magasin

Lannebo brinner för att bredda fondsparandet i Sverige och att göra det enkelt och lättförståeligt att spara i aktier och fonder. När vi tog fram magasinskonceptet utgick vi från detta – att skapa ett innehåll som andas möjligheter och förändring. Även komplexa sammanhang kan förklaras på ett enkelt och inkluderande vis. Magasinet distribueras med Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.

/Grafisk design

In Vino

Munskänkarna är världens största vinprovarorganisation. Klintberg Niléhn fick år 2022 i uppdrag att ta fram ett nytt modernt medlemsmagasin, för att stärka lojaliteten bland befintliga medlemmar men också för att nå ut till nya och yngre målgrupper.  Magasinet kommer sex gånger om året.

/Print

Audi Magazine

2020 tog Klintberg Niléhn över uppdraget att producera Audi Magazine, som distribueras till nästan 100 000 Audiägare runtom i landet. Vi tog fram ett nytt koncept som utgår från Audis motto Vorsprung durch technik och med fokus på nyckelfrågorna: Hållbarhet, elektrifiering, samhällsansvar och innovation. Angelägen läsning helt rätt i tiden.

/Grafisk design

Close up

Att bara visa produkter är ingen väg till kundens hjärta. Med Close up porträtterade vi intressanta framgångsrika kvinnor med ett genuint skönhetsintresse som delade med sig av sina skönhetsritualer och bästa tips. Close up trycktes i en miljonupplaga på svenska, norska, danska och finska.

/Grafisk design

Kupé

Det är i Kupé du hittar landets bästa skribenter och fotografer som i engagerade reportage underhåller och berättar, som spanar in nya trender och fenomen, och som reser kors och tvärs genom landet för att fånga upp det allra mest intressanta som händer just nu. För SJ gör Klintberg Niléhn även kampanjfilmer, copy, displayannonser och innehåll och strategi runt hållbarhetsfrågor.

/Grafisk design

Fair

Som marknadsledare med ett stort samhällsansvar gäller det att ”walk the talk” – och inte minst när det kommer till hållbarhet. För Nordea utarbetade vi konceptet Fair där vi mötte människor från hela världen som brinner för att göra skillnad. Under Fair-paraplyet fanns magasin, en podcast med Alexandra Pascalidou och live-event med spännande föreläsare.

/Copy

Åhléns skönhet

Sju gånger om året producerar vi specialmagasinet Åhléns skönhet som skickas ut till en halv miljon svenska kvinnor. Magasinet har blivit väldigt uppskattat, och är ett viktigt verktyg i Åhléns kommunikation i skönhetssegmentet. Kända och aktuella kvinnor delar med sig av sina liv och allra bästa skönhetsritualer och tips.

/Digitalt

Ellos magasin

Från katalog till magasin. Ett av Klintberg Niléhns mest spännande uppdrag var när vi ledde Ellos bort från den klassiska postorderkatalogen och i stället skapade ett inspirerande och modernt magasin med spaningar, tips och starka emotionella värden i möten med spännande kvinnliga modeförebilder. Två magasin i månaden på svenska, danska och norska.

/Copy

Åhléns livsstil

Vår äldsta kund är Åhléns som vi har ett snart 10 år långt samarbete med. Här har vi gått från ett initialt magasinssamarbete med tre livsstilsmagasin om året till att bli både produktions- och reklambyrå med fokus på Instagram och butikskommunikation. Innehållet sträcker sig från bild, rörligt, kampanj och copy till strategi och rådgivning.

/Grafisk design

Projects We Love

Ulricehamnsföretaget Bolon är världsledande på golv och mattor för offentliga miljöer som syns på såväl flygplatser som toppkrogar och de bästa hotellen. För att visa bredden på Bolons erbjudande lanserade vi Projects We Love, ett magasin som kommer tre gånger om året med de mest spännande och intressanta projekten just nu.