Nyhetsarkiv

mars 2017

Nya filmer åt Åhléns

Hur jobbar man egentligen med ljus och skuggor? Eller hur får man fram de där perfekta sotade ögonen? Enkel skönhet är en serie om sju inspirerande kortfilmer, som alla släpps under våren, som Klintberg Niléhn har tagit fram för Åhléns. Skönhetsexperten Mia Högfeldt guidar oss med säker hand och förklarar hur du får bästa resultat. Sminka fram – inte sminka över. Mångfalt prisbelönade Karin af Klintberg, som bland annat står bakom hyllade Historieätarna och fjolårets Adventskalender, som är den mest sedda någonsin, har producerat.

Läs mer om filmerna och se de två första här.

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 14.35.30

Klintberg Niléhn tar över Kupé

Kupé är ett av Sveriges mest klassiska magasin. Nu tar Klintberg Niléhn över det prestigefulla uppdraget – första numret i ny regi kommer nå SJ:s resenärer i april.

– Kupé kommer att få en tydligare röst och identitet – och bli det inspirerande idémagasin som vi tycker att både SJ och resenärerna förtjänar. SJ knyter ihop människor och städer, exakt samma funktion ska magasinet ha, säger Elin af Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn.

Kupé kommer med 10 nummer per år. Varje nummer har över 260 000 läsare. Vill du annonsera i magasinet tar du kontakt med Tillväxtbolaget.
Skärmavbild 2017-03-05 kl. 13.37.53

Läs mer här i artikeln i Resume.

Det svänger om Östersjön!

I Ombord, som Klintberg Niléhn gör åt Tallink Silja, är utmaningen att öka intresset för Östersjöregionen som resmål. Det gör vi bland annat genom att lyfta fram nationella profiler och experter. I senaste numret lät vi exempelvis Krista Siegfrids, som först ledde den finska Melodifestivalen och sedan tävlade i den svenska, guida oss genom sitt Helsingfors. Ett effektivt sätt att bygga relationsskapande innehåll. Numret bjöd också på ett härligt matreportage från Tallinn, signerat Jens Linder och Stefan Wettainen, samt ett lika inspirerande som smart shoppingjobb av Philip Karlberg.

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 10.37.18

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 13.42.30

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 13.42.02

Vårsnyggt på Åhléns!

I vårens stora magasin från Åhléns bjuder vi på en härlig mix mellan inspirerande nyheter för både garderob och hem, men också tankeväckande läsupplevelser och visuella fyrverkerier. Vi har bland annat träffat den fantastiska smyckesdesignern Cornelia Webb som vill förvandla vår syn på smycken och hållbarhet. Valet av inredning speglar vår personlighet – vem är du mest besläktad med? Och så har vi hälsat på hemma hos prinsen på ärten…

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 11.03.29

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 13.09.44

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 11.05.03

 

 

Med DUX in i framtiden

DUX är inte bara sängar! Man har också en fantastisk möbelskatt samtidigt som man storsatsar för framtiden med en helt ny kollektion signerad Claesson Koivisto Rune. Utmaningen för Klintberg Niléhn var att få ihop arvet och historiken med den nya satsningen. Lösningen blev Stories, en magalog som också ska vara ett effektivt säljverktyg. För det är precis vad content marketing handlar om, att skapa en inbjudande miljö som fångar intresset för varumärket, inte bara initierar en prisdiskussion.

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 10.39.44

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 10.40.41

 

Skapande som berör

Världens äldsta content marketing-sanning är att den text eller bild som kan få oss att ”känna”, som inte bara är redovisande, också är den mest effektiva kommunikationen. Vår fantastiska medarbetare illustratören Valero Doval har precis den talangen, aldrig att man lämnas oberörd för hans skapande. I senaste numret av Private Banking Magazine, som Klintberg Niléhn gör åt Nordea, tog han sig an att skildra hur vi allt mer tappar kontakten med språket. Hur lögner tillåts florera och i stället presenteras som ”alternativa fakta”. Den lika förträffliga texten skrevs av Niklas Wahllöf.

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 10.35.43

 

Grön jubileumsbok

Hur kan vi tillsammans skapa en hållbarare värld? Klintberg Niléhn arbetar sedan många år tillbaka med Infinitum – den norska panta mera-organisationen, som vi skapat en helt egen röst åt i Norge i miljödebatten. Lagom till Infinitums 20-årsjubileum har vi tagit fram boken PEOPLE, PASSIONS, PLACES med magiska reportage och inspiration om miljöhjältar, innovationer och människor som gör skillnad. Då Infinitum har världens mest effektiva pantsystem gjordes boken på engelska, för att sprida budskapet till opinionsbildare runtom i världen men också för de många internationella samarbeten man har.

 

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 10.51.48

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 10.53.33

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 10.54.36

Shopping 2.0

Hur och var kommer vi shoppa i framtiden? Mobilen och den rasande snabba teknikutvecklingen gör att vi får helt nya vanor och beteenden. Kommer den klassiska shoppinggallerian ens överleva eller kommer vi bara ägna oss åt näthandel? För arkitektbyrån Equator och Wasakronan tog Klintberg Niléhn fram en omfattande trendrapport om framtidens retail. Rapporten ligger till grund för den kommande förändringen och byggnationen av kvarteret Hästskon nära Sergels Torg i Stockholm.

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 11.09.51

Uppdaterat spel

När Golf GameBook, världens ledande upplevelseapp för golfspelare, ville hitta ett nytt och modernare uttryckssätt – bort från skotskrutigt och lammull – vände man sig till Klintberg Niléhn. Tillsammans med mästerfotografen Bruno Ehrs lekte vi med golfens traditionsbundna värld, från mode till regler, men också passion och etikett.

Skärmavbild 2017-03-05 kl. 10.32.13