Nyhetsarkiv

mars 2016

Ökat ansvar hos Åhléns

v7_Omslag

Klintberg Niléhn som tidigare skapat magasinet Åhléns Skönhet får nu ansvaret att även producera varuhusets fullmatade livsstilsmagasin som tidigare producerats inhouse.

– Det är verkligen en ära att få göra Åhléns mycket omtycka prestigemagasin som redan i dag har en stor kreativ höjd. Men självfallet ser vi möjligheter att utveckla magasinet och göra det ännu bättre, säger Elin af Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn i ett pressmeddelande.

Magasinet kommer ut två gånger per år till varuhusets kunder i en upplaga på 700 000 exemplar.

– Eftersom Klintberg Niléhn känner oss på Åhléns bra efter flera års samarbete är detta en naturlig utveckling. Byrån har dessutom precis rätt bakgrund och de kvaliteter inom mode och inredning som vi letade efter, säger Titti Bratt, projektledare Marknad och chefredaktör för magasinet i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Dessutom är vi mitt uppe i en omfattande innehålls- och varumärkesresa, och då var valet enkelt att vända sig till Klintberg Niléhn som har en stor erfarenhet av denna typ av arbete.