Nyhetsarkiv

november 2015

Dux väljer Klintberg Niléhn

69385_PJ-101425

Dux har i över 80 år varit en av svensk möbelindustris största framgångssagor och finns i dag i över 25 länder. När företaget nu storsatsar för framtiden tar man hjälp av Klintberg Niléhn.
– Allt vi gör bygger på kvalitet och hantverksskicklighet, det finns i vårt DNA. Därför är Klintberg Niléhn en perfekt match för oss, säger Charlotte Ljung, VD på Dux, som tillsammans med sina tre syskon är fjärde generationens ägare.
Första resultatet av samarbetet kommer synas under Stockholm Furniture Fair, då Klintberg Niléhn uppdaterar Dux klassiska sängkatalog med ett helt nytt tänk och koncept.
– Vi vill föra fram Dux fantastiska arv men också nå nya och yngre målgrupper med ett modernt och samtida tilltal. Den resan har varit lika utmanande som inspirerande, inte minst med tanke på hur många marknader som Dux finns på, säger Elin af Klintberg, creative director på Klintberg Niléhn.

Vakna med en världsförbättrare!

 

Magda-o-AlexandraNu är det premiär för Fair Talks – en podcast som verkligen lever upp till sitt namn med ett lika angeläget som laddat innehåll efter en idé och koncept av Klintberg Niléhn. I tio hjärtedjupa intervjuer träffar Alexandra Pascalidou några av Sveriges mest spännande personligheter och moderna hjältar. Först ut är Magda Gad, journalisten som har förändrat positionerna för svensk utrikesjournalistik – nu senast i Liberia, där hon i månader levt med ebolasmittade. Andra spännande namn i intervjuserien är världsförfattaren Martin Widmark som brinner för att lära barn läsa, Azita Shariati, utnämnd till Sveriges mäktigaste affärskvinna och Patrik Asplund, den före detta huliganen och nazisten som på 90-talet hade bland andra Alexandra Pascalidou som särskilt hatobjekt. I Fair Talks möts de igen.
– Det här är verkligen en programform som jag tror många har längtat efter. Det ostörda samtalet med plats för fördjupning, säger Alexandra Pascalidou.
Bakom Fair Talks står Nordea.
– För oss är det viktigt att ta ställning, att påminna om de positiva krafter som finns i samhället. Detta är den kraften vi vill lyfta fram i Fair Talks, säger Åsa Dyrefors, marknadsansvarig på Nordea.
fairtalks.se

Ny digital plattform

 

 

 

Skärmavbild 2015-11-30 kl. 11.33.36Hur ska man få ungdomar att panta mer och bry sig om miljön? En sak är säker, det är inte genom pekpinnar och förmaningar. Den 24:e september var det stort releaseparty i Oslo för en unik webblösning som Klintberg Niléhn har tagit fram för Infinitum (Norges motsvarighet till Panta mera). På infinitummovemement.no får man möta spännande förebilder som gör skillnad i vardagen: Miljökämpar, idrottsprofiler, formgivare, musiker och modedesigners som alla verkar för en hållbarare tillvaro. Som den norske snowboard-legenden Terje Håkonsen som bloggar exklusivt för Infinitum. Men också läsa om trender och fenomen som verkar för en smartare, grönare livsstil. I satsningen ingår också ett prisat magasin som kommer två gånger om året.
infinitummovement.no

Pssst…

Kolla in det här fantastiska reportaget i senaste numret av c/o Svenssons; fotograferat av Carl Bengtsson och stylat av Nicole Walker. Vi bara älskar det!

Skärmavbild 2015-11-30 kl. 11.22.52

Skärmavbild 2015-11-30 kl. 11.23.04

 

Skärmavbild 2015-11-30 kl. 11.23.43

Svenssons i ny form

Skärmavbild 2015-11-30 kl. 11.16.07

I fjol utsågs c/o Svenssons till Sveriges bästa kundmagasin på Guldbladsgalan, lika smickrande som roligt. Men allting kan faktiskt bli bättre och eftersom vi på Klintberg Niléhn tycker om att utmana så bestämde vi oss tillsammans med vår modiga kund Svenssons i Lammhult att göra en riktig gamechanger… Och efter veckor av slit och tankemöda har den äntligen landat – nya numret av c/o Svenssons med en helt ny form och grafiskt tänk. Omslaget är fotograferat av Carl Bengtsson och stylat av Nicole Walker.

Klintberg Niléhn invigde contentgala

house-of-cards-season-3-poster

Varför är House of Cards en av historiens smartaste contentstrategier? Och hur kan det komma sig att alla företag borde lyssna på vad Keith Richards har att säga om distribution? På Dagens Medias stora contentdag i början av juni så invigningstalade Elin af Klinberg och Mårten Niléhn, och avhandlade då de stora branschtrenderna, hur man bäst använder sig av content marketing och vikten av att affären börjar i hjärtat. Visste du exempelvis att hjärnan uppfattar ett starkt emotionellt budskap sex gånger snabbare än fakta?
Hör av dig om du vill boka Elin af Klintberg och Mårten Niléhn som föredragshållare.

Ingmari inspirerar

Skärmavbild 2015-11-27 kl. 3.39.11 PM

 

Ni missade väl inte vår vackra omslagskvinna från senaste skönhetsmagasinet från Åhléns? Ingmari Lamy, modell, konsult och konstnär, har varit  med länge i gemet – och faschinerar med sitt intre lugn och sin slående skönhet. Klicka på länken om ni vill läsa den öppenhjärtiga intervjun.

http://issuu.com/ahlens/docs/ahlens_skonhet_v43_paperton

 

 

Tallink Silja väljer Klintberg Niléhn

FullSizeRender

När Tallink Silja letade efter en ny byrå för sitt medlemsmagasin Club One så vände man sig till Klintberg Niléhn.
– Vi är inne i en process när vi vill ytterligare stärka och modernisera vårt varumärke men också uppdatera själva synen på kryssningar. Då kändes valet självklart att arbeta med Klintberg Niléhn, som har precis den bakgrund och kunnande som vi letade efter, säger Janis Pavuls, marknadsdirektör på Tallink Silja.
Magasinet – som nu byter namn till Ombord – kommer ut fyra gånger om året och distribueras till medlemmarna i Tallink Siljas lojalitetsklubb Club One.
– Att få arbeta med ett så spännande och framgångsrikt företag som Tallink Silja, som samtidigt har en sådan uttalad förändringsvilja, känns väldigt inspirerande, säger Mårten Niléhn, VD på Klintberg Niléhn.
Första numret av Ombord som produceras av Klintberg Niléhn kommer till medlemmarna i slutet av november.