Nyhetsarkiv

oktober 2014

Åhléns väljer Klintberg Niléhn

Åhléns_s

Ännu en prestigekund inleder samarbete med Klintberg Niléhn. Den här gången är det varuhuset Åhléns som väljer att jobba med oss. Till en början ska Klintberg Niléhn producera fyra skönhetsmagasin för varuhuset. Vi bad Åhléns marknadskommunikationschef Anna Berndt om en kommentar:
– Klintberg Niléhn har precis den bakgrund inom skönhet och livsstil som vi letade efter. När vi nu åter igen väljer att samarbeta med en extern byrå var det av högsta vikt att de kunde vårt område.
Det första skönhetsmagasinet producerat av Klintberg Niléhn kommer skickas ut till Åhléns kunder i slutet av januari, med en upplaga på 300 000 ex.

Ellos slopar katalogen och väljer Klintberg Niléhn

Ellos_s

Den första Ellos-katalogen kom ut redan 1952 och har allt sedan dess blivit en institution i Sverige och i Norden. Nu håller det anrika Boråsföretaget att stöpas om, och ett viktigt led i den omfattande varumärkesresan och att befästa positionen som marknadens ledande e-handelsföretag är att förvandla den tjocka katalogen till ett tunnare inspirationsmagasin. Samtidigt har sajten ellos.se fått en rejäl ansiktslyftning och blivit en plats för idéer och inspiration. För hjälp med innehållsarbetet vände sig Ellos till oss på Klintberg Niléhn. Och som vanligt så bad vi om en kommntar. Mathias Ekström, marknadschef på Ellos har ordet:
– Klintberg Niléhn hade precis den bakgrund inom mode och inredning som vi letade efter. När man gör en så här pass drastisk förändring gäller det att samarbeta med människor som verkligen kan sitt område, berättar Mathias Ekström, marknadschef på Ellos.
Det första samproducerade magasinet av Klintberg Niléhn och Ellos kommer ut i mitten av oktober.

Flyttlasset gick en onsdag

Nytt-kontor_s

Vi finns på ny adress! I mitten av oktober flyttade Klintberg Niléhn till nya lokaler på Skeppargatan 38 i Stockholm. Eftersom vi älskar storytelling passade huset oss perfekt. För vad sägs om detta? Lokalen ligger i ett av Östermalms äldsta hus från början av 1700-talet som ursprungligen rymde norska Gardet, sedan blev brandstation och efter det användes som polisstation fram till 1977. Ett hus fyllt med berättelser med andra ord!

Välkommen Maria!

MariaSoxbo_28_sv_s
Vårt senaste tillskott i familjen Klintberg Niléhn är journalisten, designbloggaren och redaktören Maria Soxbo. Maria är mamma till tvillingar, älskar vindruvor, avskyr kalla golv – och är en sjuhelvetes fantastisk skribent. Välkommen!

Vad är »fair« för dig?

Fair_omslag_s

I början av september lanserade Nordea Private Banking det helt unika magasinet FAIR – en reportagetidning som tar pulsen på samhället, och lyfter fram människor, fenomen och företeelser som gör skillnad. Från stora frågor som miljö, hållbarhet och jämställdhet till den utsträckta handen i vardagen.

För koncept, idé och produktion vände man sig till oss på Klintberg Niléhn. Vi tog fram ett magasin på 100 sidor i ett stort format. Dessutom ingår en serie föreläsningar i konceptet, så kallade FAIR Talks, som kommer rulla ut över landet. Vi bad Anders Scherlund, chef för Nordea Private Banking, att ge en kommentar:

»För oss på Nordea Private Banking är det viktigt att påminna om de positiva krafter som finns i samhället, om de entreprenörssjälar som skapar nya tjänster för ett mer hållbart liv. Det är den kraften vi vill visa med FAIR. Det är därför vi gör ett magasin som faktiskt inte handlar ett dugg om banken, utan om något mycket större.«

Jackpot i Guldbladet!

Guldbladet_s

I mitten av maj gick den prestigefulla galan Gudbladet av stapeln på Berns i Stockholm. Här prisades årets bästa insatser inom content marketing. I kategorin Print kammade Klintberg Niléhn hem jackpot! Vi belönade med fyra guld och ett silver i kategorierna Bästa Kundtidning (konsument), Bästa omslag, Bästa omgörning, Bästa nykomling och Bästa formgivning. Vi tackar och bockar!